ال جی Q60، ال جی K50 و ال جی K40 رونمایی شدند

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی ساعاتی پیش و در فاصله‌ی حدودا یک هفته مانده به آغاز MWC 2019، از سه‌گوشی میان‌رده‌ی جدید با نام‌های K50 ،Q60 و K40 پرده‌برداری کرد.
تبلیغات

تا کمتر از یک هفته‌ی دیگر، کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی آغاز می‌شود و ال‌جی بی‌شک یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این همایش خواهد بود. این شرکت در آستانه‌ی آغاز این مراسم، به معرفی سه گوشی میان‌رده‌ی جدید اقدام کرده است که هر کدام در نوع خود می‌توانند توجه کاربران را جلب کنند. 

گوشی‌های جدید ال‌جی در زمره‌ی دستگاه‌های میان‌رده جای می‌گیرند و بیشتر مخصوص کسانی هستند که متمایلند بدون پرداخت هزینه‌ی گزاف، از دستگاهی باکیفیت استفاده کنند. دوربین تمامی این دستگاه‌ها از قابلیتی به‌نام AI CAM پشتیبانی می‌کند تا از این طریق بتواند نوع آیتمی را که قرار است از آن عکس و فیلم بگیرد (انسان، حیوان خانگی، گیاه و...) تشخیص دهد و تنظیمات را مطابق هریک، دستخوش تغییر کند.

این دستگاه‌ها همچنین از کلید اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل بهره می‌گیرند و از صدای همه‌جانبه‌ی DTS:X هم پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های جدید این شرکت، در واقع LG K50 ،LG Q60 و LG K40 نام دارند که در ادامه با هریک از آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

ال جی کیو 60 / LG Q60

ال‌جی کیو ۶۰

گوشی کیو ۶۰ نخستین دستگاه جدید معرفی‌شده‌ی ال‌جی است و از نمایشگر فول‌ویژن ۶.۲۶ اینچ HD پلاس با نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌گیرد. میان‌رده‌ی جدید ال‌جی به‌تبعیت از جدیدترین ترند روز، در بخش بالایی‌اش دارای بردگی قطره‌ای‌شکل است. علاوه‌بر موارد یادشده، ال‌جی Q60 از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای به‌همراه سه گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند؛ گفتنی است که فعلا از جزئیات دقیق پردازنده‌ی این دستگاه، اطلاعاتی در دست نداریم.

ال‌جی حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت را برای کیو ۶۰ انتخاب کرده است که کافی به‌نظر می‌رسد. در ضمن علاقه‌مندان می‌توانند حافظه‌ی داخلی این گوشی را تا حداکثر دو ترابایت از طریق کارت میکرو SD افزایش دهند.

این میان‌رده در پنل پشتی‌اش دارای دوربین سه‌گانه است؛ یکی از این دوربین‌ها دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، دوربین دیگر دارای حسگری ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دوربین سوم دارای حسگری ۲ مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق به‌منظور ثبت افکت بوکه هستند. افزون‌بر‌این‌ها، در پنل جلویی دستگاه یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است که می‌تواند تصاویر باکیفیتی را به‌ ثبت برساند.

ال‌جی کیو ۶۰ دارای باتری ۳٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و ابعاد ۱۶۱.۳ در ۷۷ در ۸.۷ میلی‌متر است. دارندگان این گوشی تا حد زیادی از نظر استحکام، خیال‌شان راحت خواهد بود؛ چرا که گوشی موردبحث از استاندارد نظامی MIL-STD 810G متعلق به‌ ارتش آمریکا پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین دارای حسگر اثر انگشت (در قسمت پشتی) است.

ال جی کی 50 / LG K50

ال‌جی کی ۵۰

گوشی کی ۵۰ دارای نمایشگر مشابه کیو ۶۰ است؛ بر این اساس، میان‌رده‌ی موردبحث از یک نمایشگر فول‌ویژن ۶.۲۶ اینچ با وضوح HD پلاس و نسبت تصویر ۱۹:۹ استفاده می‌کند تا تجربه‌ی بصری لذت‌بخشی را به‌ کاربر ارائه دهد. در ضمن همچون گوشی کیو ۶۰، در بخش بالایی نمایشگر کی ۵۰ نیز شاهد بریدگی به‌فرم قطره هستیم.

ال‌جی K50 دارای پردازنده‌ای نامشخص با هشت هسته و فرکانس پردازشی دو گیگاهرتز است و از سه گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. این محصول دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که کاربر می‌تواند با کارت میکرو SD آن‌ را تا دو ترابایت افزایش دهد.

این دستگاه در پنل پشتی دارای دوربین دوگانه است؛ دوربین اصلی از حسگری ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌گیرد، در ضمن دوربین دوم به حسگر ۲ مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق مجهز شده است. در پنل جلویی ال‌جی کی ۵۰، شاهد دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم. این دستگاه نیز همچون کیو ۶۰، از باتری ۳٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. مورد دیگر اینکه، ال‌جی کی ۵۰ دارای ابعاد ۱۶۱.۳ در ۷۷ در ۸.۷ میلی‌متر است.

ال‌جی کی ۵۰ دقیقا همچون ال‌جی کیو ۶۰ به استاندارد نظامی MIL-STD 810G مجهز شده است و در پنل پشتی‌اش از حسگر اثر انگشت بهره می‌گیرد.

ال جی کی 40 / LG K40

ال‌جی کی ۴۰

کی ۴۰ که ضعیف‌ترین مدل از میان‌رده‌های جدید ال‌جی به‌حساب می‌آید، برای نمایش محتوای بصری از یک نمایشگر فول‌ویژن ۵.۷ اینچ با وضوح HD پلاس و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌گیرد، پردازنده‌ی آن مشابه کی ۵۰ است (هشت هسته‌ای دو گیگاهرتز با نام نامشخص) و به دو گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است. حافظه‌ی داخلی ال‌جی کی ۴۰ معادل ۳۲ گیگابایت است که کاربر می‌تواند با کارت میکرو SD تا سقف دو ترابایت آن را افزایش دهد.

در پنل پشتی ال‌جی کی ۴۰ شاهد یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز هستیم. در ضمن، پنل جلویی دستگاه میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است که از فلاش LED پشتیبانی می‌کند.

گوشی ال‌جی K40 دارای باتری با ظرفیت ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و ابعاد ۱۵۳ در ۷۱.۹ در ۸.۳ میلی‌متر است. این گوشی نیز از استاندارد نظامی MIL-STD 810G پشتیبانی می‌کند و از حسگر اثر انگشت بهره می‌گیرد. 

تاکنون جزئیاتی از قیمت گوشی‌های جدید ال‌جی و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها منتشر نشده است. طبق اعلام رسمی ال‌جی، این دستگاه‌ها در همایش MWC 2019 حضور پیدا خواهند کرد و در آنجا جزئیات کامل آن‌ها منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات