اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس؛ میان‌رده‌های جدید سونی با نامی متفاوت

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی در نظر دارد رویه‌ی نام‌گذاری گوشی‌هایش را تغییر دهد. برهمین‌اساس، میان‌رده‌های بعدی سونی با نام‌های اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس عرضه خواهند شد.
تبلیغات

سه سال پیش، سونی در تلاش برای یکپارچه‌سازی نام محصولاتش عبارت Xperia X را به‌عنوان عبارتی پایه برای نام‌گذاری تمامی گوشی‌های هوشمندش برگزید. ازآن‌پس، محصولات پرچم‌دار بخش موبایل سونی با نام Xperia XZ و محصولات میان‌رده نیز با نام Xperia XA عرضه می‌شدند.

ایشان آگاروال، کسی است که او را به‌خاطر انتشار اطلاعات در دنیای موبایل می‌شناسند. وی با انتشار توییتی از تغییر روش نام‌گذاری گوشی‌های آتی سونی خبر داده است. ژاپنی‌های کهنه‌کار احتمالا به‌جای انتخاب نام‌های Xperia XA3 و Xperia XA3 Ultra برای گوشی‌های میان‌رده‌ی بعدی‌شان، از دو نام «اکسپریا ۱۰» و «اکسپریا ۱۰ پلاس» استفاده خواهند کرد که نام‌هایی ساده‌تر هستند.

اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس / Xperia 10 & 10 Plus

اگر درباره‌ی مشخصات این دو محصول کنجکاو هستید، بد نیست بدانید هر دو گوشی جدید سونی به نمایشگری کشیده با نسبت طول به عرض ۲۱ به ۹ مجهز خواهد شد. جالب اینجا است که ژاپنی‌ها حاشیه‌های دو طرف و پایین دستگاه را به‌حداقل رسانده‌اند؛ اما در قسمت بالای گوشی با حاشیه‌ی نسبتا زیادی روبه‌رو هستیم. براساس آنچه در رندرهای سه‌بُعدی دیده می‌شود، این دو گوشی بدنه‌ای از جنس شیشه و دوربین اصلی دوگانه خواهند داشت.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام قلب تپنده‌ی این محصول در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی نیز از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی میان‌رده هستند.

اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس که هر دو به نسخه‌ی نهم اندروید مجهز هستند، احتمالا ۲۵فوریه (برابر با ۶اسفند) همراه‌با پرچم‌دار بعدی سونی موسوم به «اکسپریا XZ 4» معرفی خواهند شد. البته باتوجه‌به تغییر رویه‌ی نام‌گذاری گوشی‌های سونی، ممکن است برای پرچم‌دار این شرکت نیز از نام دیگری استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات