هیوندای نکسو رکورد ظرفیت پیمایش با خودرو هیدروژنی را شکست

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای نکسو با طی‌کردن مسیر ۷۷۸ کیلومتری، رکورد حداکثر ظرفیت پیمایش خودرویی هیدروژنی با یک‌بار سوخت‌گیری را افزایش داد.
تبلیغات

هیوندای نکسو (Nexo) پرچم‌دار خودروساز بزرگ کره‌جنوبی در کلاس محصولات هیدروژنی است. هیوندای قصد دارد درکنار خودروهای برقی و هیبرید و پلاگین هیبرید، فناوری پیل سوختی هیدروژنی را هم دنبال کند و در این رده محصولات برجسته داشته باشد. به‌نظر می‌رسد نکسو با ثبت رکورد جدید برای حداکثر مسافت طی‌شده با خودرو هیدروژنی، حداقل در بخشی از مأموریتش موفق شده باشد.

Hyundai Nexo / هیوندای نکسو

برتراند پیکارد، روان‌پزشک و هوانورد مشهور سوئیسی، پشت فرمان هیوندای نکسو با قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتن‌متر نشست و رکورد ۷۷۸ کیلومتر مسافت طی‌شده با یک‌بار سوخت‌گیری در خودرو هیدروژنی را ثبت کرد. شایان ذکر است حتی پس از پایان مسافت تعیین‌شده در شمال فرانسه، هیوندای نکسو هنوزهم سوخت لازم برای ۴۹ کیلومتر رانندگی بیشتر را دراختیار داشت. در این سفر، شخصیت‌های برجسته‌ی دیگر شامل رئیس شورای گرنت اِست فرانسه، دوک بزرگ لوکزامبورگ، وزیر دارایی فرانسه، وزیر محیط‌زیست، ترابری و مسکن فرانسه و شاهزاده‌ی موناکو هم حضور داشتند.

hyundai nexo 2019

سفر ۷۷۸ کیلومتری هیوندای نکسو فقط ازلحاظ رکورد مسافت طی‌شده‌ با خودرویی هیدروژنی مهم نیست؛ بلکه درکنار این رکورد، آمار مهم دیگری هم وجود دارد. برای مثال، در این سفر هیوندای نکسو درمقایسه‌با خودرو بنزینی ۱۱۱/۲ گرم دی‌اکسیدکربن آلایندگی کمتری تولید کرد. افزون‌براین، به‌لطف سیستم فیلتر پیشرفته‌ی هیوندای، ۴۰۴/۶ کیلولیتر هوا (معادل هوای موردنیاز برای نفس‌کشیدن ۲۳ انسان بالغ در یک روز) طی این مسافت تصفیه شد.

هیوندای نکسو / Hyundai Nexo

هیوندای نکسو در اوایل سال ۲۰۱۹ عملکرد درخشان دیگری هم ثبت کرده بود. کراس‌اور هیوندای اولین خودرو هیدروژنی بود که در آزمایش‌های تصادف و ایمنی سازمان IIHS آمریکا وارد شد و امتیازهای عالی دریافت کرد. هیوندای نکسو به‌عنوان جایگزین مدل پیل سوختی توسان وارد بازار شده است و تنها در مناطقی فروخته می‌شود که زیرساخت کامل ایستگاه‌های هیدروژن وجود دارد؛ مانند جنوب کالیفرنیا در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات