نسخه نهایی نیسان GT-R50 ایتال دیزاین رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشهورترین خودرو اسپرت نیسان با طراحی ایتال دیزاین تولید خواهد شد. GT-R50 تنها در ۵۰ دستگاه تولید می‌شود و قیمتش بیش از یک‌میلیون دلار خواهد بود.
تبلیغات

حدود ۱۴ سال از تولید نسل کنونی GT-R می‌گذرد؛ اما همچنان در سراسر دنیا محبوبیت دارد. در سال جاری میلادی، نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو اسپرت ژاپنی حدود ۱۱۲ هزار دلار  و مدل تقویت‌شده با امکانات نیسمو، ۲۱۲ هزار دلار قیمت‌گذاری شد. سالانه، بیش از دوهزار دستگاه از نسخه‌های مختلف نیسان GT-R به خارج از ژاپن صادر می‌شود تا ثابت کند همچنان تقاضا برای خودرو پرسرعت و اصیل ژاپنی وجود دارد.

همکاری ایتال دیزاین، یکی از استودیوهای طراحی ایتالیایی، با خودروسازی ژاپنی سابقه‌ی چندانی ندارد؛ اما برای این استودیو و نیسان نتیجه‌ی جالبی داشته است. در سال ۱۹۶۸، جورجتو جیورجیارو استودیو ایتال دیزاین را در تورین ایتالیا بنیان نهاد و امروزه حدود ۸۰۰ نفر کارمند دارد. امروزه گروه فولکس‌واگن و شرکت خودروسازی لامبورگینی، زیرمجموعه‌ی آئودی و فولکس‌واگن، سهام‌داران اصلی ایتال دیزاین هستند. این شرکت ایتالیایی علاوه‌بر انجام پروژه‌های طراحی خودرو برای کارخانه‌های مختلف در سراسر جهان، ساخت سوپراسپرت‌های تولید محدود با برند خود را آغاز کرده است.

Nissan GT-R50 by Italdesign

نمونه‌ی مفهومی از نیسان GT-R ایتال دیزاین با نام GT-R50 سال گذشته معرفی شد. باتوجه‌به قدمت نسخه‌ی اصلی، بازطراحی بدنه به‌دست استودیو خوش‌نام ایتالیایی، اتفاقی مهم برای GT-R بود. مدیران نیسان به‌تازگی اعلام کرده‌اند پیش‌فروش GT-R ایتال‌ دیزاین با موفقت انجام شده است و تقاضای بسیار خوبی برای این خودرو گران‌قیمت وجود دارد.

Nissan GT-R50 by Italdesign

جدیدترین تصاویر منتشرشده از نیسان GT-R ایتال دیزاین تفاوت‌هایی جزئی با مدل مفهومی GT-R50 دارد. محصول نهایی همچنان از بال عقب و دستگیره‌های مخفی و حفره‌ی بزرگ ورودی هوا در سپر جلو بهره می‌برد و درضمن، ادوات مجزا برای سپر پشت حذف شده‌اند. شاید مهم‌ترین تفاوت GT-R ایتال دیزاین با طرح مفهومی خود نصب آینه‌ بغل باشد.

Nissan GT-R50 by Italdesign

پیشرانه‌ی استفاده‌شده در نیسان GT-R ایتال دیزاین مشابه GT-R نیسمو از نوع ۳/۸ لیتری تویین‌توربوشارژ V۶ خواهد بود که ۷۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید خواهد کرد تا احتمالا کمتر از سه ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت ۳۰۰ تا ۳۳۰ کیلومتربرساعت را فراهم کند.

Nissan GT-R50 by Italdesign

به‌لطف استودیو ایتال دیزاین، خریداران GT-R50 می‌توانند بسیاری از ادوات کابین یا تجهیزات بدنه را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنند. با این شرایط، هرکدام از ۵۰ نسخه‌ی تولیدی این خودرو منحصربه‌فرد و اختصاصی خواهد بود. قیمت مدل پایه از  GT-R50 حدودا یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار دلار است. تحویل نهایی خودروها از سال آینده آغاز خواهد شد و تا اواسط ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات