اینستاگرام وارد کردن تاریخ تولد حین ثبت‌نام را برای کاربران اجباری کرد

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام از این پس برای ثبت‌نام کاربران جدید تاریخ تولد آن‌ها را می‌پرسد.
تبلیغات

اینستاگرام بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی تأیید کرد که از این پس کاربران باید تاریخ تولد خود را طی فرآیند ثبت‌نام وارد کنند. به‌لحاظ فنی افراد زیر ۱۳ سال اجازه‌ی ثبت‌نام در اینستاگرام ندارند؛ اما این پلتفرم، تاکنون روشی برای بررسی سن افراد نداشت.

اینستاگرام در پستی که روی بلاگ این شرکت منتشر شده است، اعلام کرد: «درخواست چنین اطلاعاتی، از ثبت‌نام افراد کم‌سن در اینستاگرام جلوگیری کرده و به ما کمک می‌کند تا ضمن حفاظت از افراد جوانتر، قابلیت‌های بیشتری را متناسب با سن کاربران فعال کنیم».

کاربرانی که با استفاده از حساب کاربری خود در فیسبوک، در اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کنند، به‌صورت خودکار تاریخ تولد خود را روی حساب کاربری‌شان مشاهده خواهند کرد. این تاریخ در معرض دید دیگر کاربران قرار نخواهد گرفت.

اینستاگرام در پاسخ به پایگاه خبری دیجیتال ترندز،‌ درباره‌ی اینکه آیا آن‌ها انتظار دارند با به‌روزرسانی‌ جدید، بخشی از کاربران فعال خود را از دست بدهد یا نه اظهار نظری نکرد و صرفا مدعی شد که «هدف ما بیشتر جلوگیری از ثبت‌نام افراد زیر ۱۳ سال در اینستاگرام است».

اینستاگرام

سخن‌گوی اینستاگرام در ادامه خاطرنشان ساخت:

درک چگونگی حضور افراد بالغ در اینستاگرام، محور اصلی کار ما برای حفاظت از افراد جوان‌تر است. این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا ضمن خلق تجارب مناسب برای جوان‌ترین اعضای جامعه‌ی مجازی خود، کماکان از قانون قدیمی خود مبنی بر حصول اطمینان از دسترسی‌نداشتن افرادی با سنین کم به اینستاگرام تبعیت کنیم.

فرآیند بررسی سن افراد حین ثبت‌نام در اپلیکیشن‌های رقیب اینستاگرام مانند اسنپ‌چت تداول دارد. ایجاد محدودیت سنی برای حضور افراد در اینستاگرام، این شرکت را به عضوی از COPPA (اقدام مشترک آنلاین برای محافظت از حریم خصوصی افراد) تبدیل می‌کند. COPPA از شرکت‌ها می‌خواهد که از حریم خصوصی افراد زیر ۱۳ سال محافظت کنند.

کمیسسیون تجارت فدرال آمریکا سال جاری میلادی اپلیکیشن تیک‌تاک را برای زیرپا گذاشتن قوانین این اقدام مبلغ سرسام آور ۵.۷ میلیون دلار جریمه کرد. این اپلیکیشن که پلتفرمی با شباهت فراوان به اینستاگرام است، بعد از مواجهه با جریمه‌ی یادشده، از کاربران جدید خود می‌خواهد تاریخ تولدشان را اعلام کنند.

فیسبوک که سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را با مبلغ یک میلیارد دلار خرید، به افراد زیر ۱۳ سال اجازه نمی‌دهد روی این شبکه‌ی اجتماعی حساب کاربری ایجاد کنند؛ اما مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، علاقه‌ی چندانی به COPPA ندارد.

زاکربرگ در سال ۲۰۱۶ در جریان یک سخنرانی اعلام کرد باید به افراد زیر ۱۳ اجازه داد روی شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری داشته باشند؛ چراکه به‌نظر او این مسئله به آموزش آن‌ها کمک خواهد کرد. زاکربرگ در این کنفرانس گفت:

سرانجام زمانی می‌رسد که ما در این نبرد پیروز خواهیم شد. فلسفه‌ی من این است که برای افزایش اطلاعات، لازم است که از سن خیلی خیلی پایین وارد شبکه‌های اجتماعی شوید.

الیته نمی‌توان انتظار داشت که کاربران این نوع مقررات را دور نزنند. کاربران می‌توانند به‌راحتی اطلاعات خلاف واقع اعلام کنند. همچنین والدین می‌توانند برای فرزندان خود حساب کاربری ایجاد کنند. اینستاگرام در واکنش به این مسئله به دیجیتال ترندز گفت که می‌داند افراد ممکن است اطلاعات خلاف واقع اعلام کنند و این پلتفرم «با مسئولان و دولت‌ها برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همکاری خواهد کرد.» یک سخن‌گوی اینستاگرام دراین‌باره گفت اگر والدین بخواهند برای فرزندان خود حساب کاربری ایجاد کنند، باید اعلام کنند که یک فرد بزرگسال آن حساب کاربری را مدیریت خواهد کرد.

به گفته‌ی ژان مانچون ونگ، پژوهشگر اپلیکیشن، اینستاگرام در حال بررسی قابلیتی است که به‌موجب آن، حساب‌های کاربری تجاری می‌توانند تعیین کنند که کاربران با چه سنی بتوانند محتوای آن‌ها را مشاهده کنند.

Instagram is testing age restriction for business accounts pic.twitter.com/Xrlc3gAPyH— Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 17, 2019

اینستاگرام همچنین اعلام کرد اطلاعات مربوط به تاریخ تولد تمام یک میلیارد کاربر خود را برای «ایجاد تجربه‌های متناسب‌تر» به‌کار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات