سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 روش جدیدی برای تایپ با گوشی معرفی می‌کند

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2020 از قابلیت تایپ کردن با استفاده از دوربین سلفی رونمایی کند.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده است که در جریان نمایشگاه CES 2020 از جدیدترین پروژه‌های مربوط به بخش C-Lab خود رونمایی خواهد کرد. SelfieType می‌تواند از جالب‌ترین پروژه‌ها در لاس وگاس باشد. قابلیت تایپ کردن با استفاده از دوربین سلفی که سامسونگ نام «سلفی تایپ» (SelfieType) بر آن گذاشته است، با بهره‌گیری از الگوریتم‌ هوش مصنوعی و دوربین سلفی گوشی‌ موفق به ایجاد کیبوردی مجازی می‌شود که امکان تایپ بدون دست زدن به گوشی را به کاربر می‌دهد.

تکنولوژی سلفی تایپ به هیچ نوع سخت‌افزار جداگانه‌ای نیاز ندارد و از سازگاری بالایی با گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های مختلف بهره می‌برد.

رویای شکل‌گیری مفاهیم این‌چنینی در گوشی‌های هوشمند از سال‌ها پیش ذهن بشر را به خود مشغول کرده است. خلق کیبوردهایی مجازی و نامرئی در دنیای واقعی پیش از این نیز پیش‌بینی شده بود. برای نمونه، دراین‌زمینه از مدت‌ها قبل پروژه‌های مختلفی عملی شده است که می‌توان به تلاش لنوو در سال ۲۰۱۵ برای به واقعیت تبدیل کردن چنین مفهوم مشابهی اشاره کرد. اما برخلاف بسیاری از پروژه‌ها، در این تکنولوژی تصویری از کیبورد بر سطح موردنظر نمایش داده نمی‌شود و این یعنی اگر الگوریتم دقت بسیار زیادی نداشته باشد، نوشتن عبارات صحیح کار سختی خواهد بود. اگرچه، جای امیدواری است؛ چرا که در سلفی تایپ نشانگری روی صفحه‌ی نمایش برای نشان‌دادن آنچه درحال تایپ هستید، وجود دارد.

برخی دیگر از پروژه‌های سامسونگ در نمایشگاه CES 2020

Hyler smart highlighter

شرکت کره‌ای قصد دارد در نمایشگاه CES 2020 از چندین پروژه‌ی مربوط به بخش C-Lab رونمایی کند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. به‌عنوان مثال، می‌توان به یک هایلایتر هوشمند موسوم به Hyler اشاره کرد که نوشته‌های هایلایت‌شده را دیجیتالی می‌کند؛ مشابه قابلیت کپی و جای‌گذاری در اپلیکیشن گوگل لنز (Google Lens) اما این‌بار به‌جای دوربین گوشی می‌توان از یک هایلایتر هوشمند استفاده کرد.

Becon  سامسونگ

پروژه‌ی دیگر دستگاه و اپلیکیشن Beacon خواهد بود. این اپلیکیشن به بررسی وضعیت پوست و موی سر افراد می‌پردازد که به‌صورت دستگاهی پنجره‌ای شکل برای تولید نور خورشید مصنوعی، حسگر ماوراء بنفش، اشعه‌ی UV و ارائه‌ی ابزاری برای نظارت و کنترل معرفی خواهد شد.

همچنین، گفته می‌شود که سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 از گوشی‌های گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت رونمایی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد، سامسونگ قصد دارد هفته‌ی آینده دست پر در نمایشگاه ظاهر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات