اینتل سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای برای لپتاپ‌ در نمایشگاه CES 2020 معرفی می‌‌کند

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با فناوری خنک‌کننده جدید اینتل، لپ‌تاپ‌های نسل بعدی بدون نیاز به فن، نازک‌تر و بی‌سروصداتر از قبل تولید شده و ۳۰ درصد خنک‌تر خواهند بود.
تبلیغات

نمایشگاه CES 2020 از تاریخ هفتم تا هفدهم ژانویه (۱۷ تا ۲۰ دی‌ماه) در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. آخرین اخبار حاکی از آن است که اینتل قصد دارد راهکار خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ای برای جلوگیری از گرم‌شدن لپ‌تاپ‌ها معرفی کند.

به‌لطف محفظه‌ی بخار و صفحات گرافیتی جدید، لپ‌تاپ‌ها می‌توانند در درجه‌ی حرارتی حدود ۳۰ درصد خنک‌تر از قبل کار کنند. براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی زنجیره‌ی تأمین، سیستم حرارتی جدید از محفظه‌ی بخار و صفحات گرافیتی تشکیل شده است که به کاهش دما کمک می‌کند.

سیستم خنک کننده لپتاپ

قطعات جدید سیستم خنک‌کننده، جایگزین ماژول‌های حرارتی سنتی می‌شوند که بین کیبورد و بدنه‌ی خارجی دستگاه قرار دارد. ایده‌ی اصلی طراحی جدید آن است که گرمای این ناحیه به قسمت پشت نمایشگر منتقل شده و از آنجا به بیرون منتقل شود. اواسط شهریورماه، اینتل، لپ‌تاپ‌های جدید Project Athena را معرفی کرد

بخشی از پروژه‌ی آتنا اینتل (Project Athena) باعث افزایش و بهبود راندمان خنک‌کنندگی ۳۰ درصدی لپ‌تاپ‌ها می‌شود. تولید‌کنندگان با کمک این راهکار جدید می‌توانند لپ‌تاپ‌هایی بدون فن تولید کنند. درنتیجه ضخامت کلی دستگاه کاهش پیدا می‌کند و کاربران نیز از چنین طراحی استقبال خواهند کرد. راهکار خنک‌کنندگی اینتل کاربردهای فراوانی دارد. خصوصا از چنین سیستمی می‌توان برای تولید لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ استفاده کرد که گرمای زیادی تولید می‌کنند. سیستم خنک‌کننده‌ی جدید نسبت به ماژول‌های لوله‌ای گرما انعطاف‌پذیرتر هستند.

Project Athena

برخی از شرکت‌های همکار، طراحی جدید سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ را در نمایشگاه CES 2020 به‌نمایش خواهند گذاشت. درنظر داشته باشید که منابع زنجیره‌ی تأمین اعلام کرده‌اند که تولیدکنندگان لپ‌تاپ مجبور هستند لولای مورد استفاده‌ی سیستم را بازطراحی کنند تا بتوانند صفحات گرافیت را به‌منظور انتقال گرما در آن قسمت قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات