اپل ۶۶ درصد از سود و ۳۲ درصد از درآمد صنعت گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد

یک‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل با عرضه‌ی آیفون به بازیگری جدی در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شد و امروزه سهم عمده‌ای از درآمد و سود این بازار را ازآنِ کرده است.
تبلیغات

اپل به پیشرفت در صنعت گوشی‌های هوشمند و شکست رقبا ادامه می‌دهد و حتی کاهش ۱۱ درصدی کل سود صنعت گوشی‌های هوشمند در فصل سوم سال جاری میلادی تأثیر زیادی بر درآمدزایی کوپرتینویی‌ها نگذاشته است. کاهش سود کلی این صنعت به‌‌دلیل تأثیرگذاری گوشی‌های ارزان‌قیمت روی روند تصمیم‌گیری و خرید مشتریان تفسیر می‌شود و افزایش هزینه‌ی تولید گوشی‌های پرچم‌دار نیز در آن بی‌تأثیر نیست. محققان Counterpoint می‌گویند اپل در هر دو حوزه‌ی درآمد و سود در صنعت گوشی‌های هوشمند فرمانروایی می‌کند و به‌ترتیب ۳۲ و ۶۶ درصد از حوزه‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهد.

در گزارش Counterpoint مرتبط با آمار فروش و سود صنعت گوشی‌های هوشمند می‌خوانیم:

اپل با کسب ۶۶ درصد از سود و ۳۲ درصد از کل درآمد گوشی‌های هوشمند، در بازار جهانی حاکم مطلق است. کاربران وفادار حرفه‌ای در بازارهای اصلی همچون آمریکا و اروپا و ژاپن یکی از دلایلی هستند که عملکرد اپل در وضعیت سوددهی را ممکن می‌کند؛ درحالی‌که رقبا در چنین وضعیتی، تنها به سوددهی امیدوار هستند. اکنون با استراتژی قوی سرویس‌، اکوسیستم اپل در وضعیتی پایدار قرار دارد و می‌توان در سال‌های آینده جریانی پایدار در درآمد را برای آن‌ها پیش‌بینی کرد. در فصل آینده‌ی تعطیلات، فروش و درآمد اپل بازهم افزایش خواهد یافت؛ چون محصولات جدید آن‌ها کاربران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

سامسونگ از لحاظ درآمد و سود با فاصله‌ای زیاد پس از اپل قرار دارد؛ چراکه تنها ۱۷ درصد از سود صنعت را ازآنِ خود کرده است. البته آمار مذکور درمقایسه‌با گزارش فصل دوم سال ۲۰۱۹، پیشرفت کره‌ای‌ها را نشان می‌دهد. می‌توان فروش درخورتوجه گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و سری A سامسونگ را دلیل خوبی برای افزایش سود این شرکت دانست.

آمار فروش آیفون

برندهای چینی مانند شیائومی و هواوی موفقیت زیادی در افزایش سهم خود از بازار نداشته‌اند و تلاش می‌کنند بهترین سخت‌افزارها را با ارزان‌ترین قیمت به بازار عرضه کنند؛ درنتیجه قیمت میانگین محصولات آن‌‌ها از تصمیم‌گیری‌شان برای عرضه‌ی محصولات قدرتمند با قیمت ارزان متأثر می‌شود و حاشیه‌ی سود را برای هر دستگاه کاهش می‌دهد. درواقع، رویکرد چینی‌ها کاملا مقابل اپل قرار می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها با وجود اطلاع از فروش بیشتر دستگاه‌های ارزان‌قیمت، هیچ‌گاه آیفون ارزان تولید نمی‌کنند و قیمت میانگین فروش خود را در بازه‌ی بالای بازار حفظ کرده‌اند.

اپل آیفون 8 / Apple iPhone 8

ارزان‌ترین عضو خانواده‌ی اپل آیفون اکنون آیفون ۸ است که مدل ۶۴ گیگابایتی آن برچسب قیمتی ۴۴۹ دلار دارد. از تولید این گوشی بیش از دو سال می‌گذرد و محصولی قدیمی محسوب می‌شود. با وجود پردازنده‌ی قدرتمند در این گوشی که رقبا را به‌زانو درمی‌آورد، آیفون ۸ ازلحاظ دوربین و نمایشگر عقب‌تر از رقبا حرکت می‌کند؛ بااین‌حال، اپل هنوز به فروش آیفون ۸ با قیمت میانگین کمتر از نسخه‌های پرچم‌دار، یعنی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱پرو ادامه می‌دهد.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند نسخه‌ی جدید iPhone SE یا iPhone 9 احتمالا در خانواده‌ی محصولات سال بعد اپل، جایگزین آیفون ۸ خواهد شد. با شناختی که از اپل داریم، قطعا مشخصات سخت‌افزاری محصول مذکور و ظرفیت‌های ذخیره‌سازی آن به‌نوعی تعیین می‌شوند که شرکت سوددهی و درآمد خود را حفظ کند و احتمالا همین رویکرد، استفاده از نمایشگر OLED و فیس‌آیدی و دیگر قابلیت‌های حرفه‌ای را ناممکن می‌کند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات