جعبه‌گشایی سرفیس پرو ایکس مایکروسافت

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت سرفیس پرو ایکس به‌عنوان نخستین عضو خانواده‌ی سرفیس که با تراشه‌ای مبتنی‌بر ARM، ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به دستگاهی ویندوزی قابل حمل باشد.
تبلیغات

سرفیس پرو ایکس فقط ۷۷۴ گرم وزن دارد و در طراحی آن نیز با حاشیه‌های کمتری در مقایسه با سرفیس پرو ۷ رو‌به‌رو هستیم. کیک‌استند و پایه‌ی سرفیس پرو ایکس شباهت زیادی به دیگر محصولات خانواده‌ی سرفیس پرو دارد. همچنین، سرفیس پرو ایکس با ضخامت ۵.۳ میلی‌متری نازک‌ترین محصول ویندوزی سرفیس تا‌به‌امروز است. بدنه‌ی سرفیس پرو ایکس از جنس آلومینیوم ساخته شده و لولای دستگاه نیز تا ۱۶۵ درجه باز می‌شود.

Surface Pro X نخستین عضو خانواده‌ی سرفیس است که با تراشه‌ای مبتنی‌بر ARM، ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند. ردموندی‌ها از تراشه‌ی اختصاصی موبایل ۷ واتی خود با نام SQ1 در سرفیس پرو ایکس استفاده کرده‌اند که براساس تکنولوژی کوالکام ساخته و بهینه شده است. SQ1 نخستین تراشه‌ی مایکروسافت برای کامپیوترهای شخصی است که کارشناسان عملکردی مشابه با پردازنده Core i5 را برای آن متصور هستند؛ با‌این‌حال، هنوز برای اظهارنظر در این باره زود است. سرفیس پرو ایکس نخستین محصول ویندوزی با موتور هوش مصنوعی است و طبق ادعای ردموندی‌ها، واحد گرافیکی تراشه‌ی SQ1 دو ترافلاپس توان پردازشی دارد. SQ1 نتیجه‌ی همکاری نزدیک ردموندی‌ها و کوالکام است و تفاوت‌های مهمی بین آن و 8cx وجود دارد؛ چراکه واحد گرافیکی به‌طور کامل بازطراحی و موتوری اختصاصی برای پردازش‌های هوش ‌مصنوعی در آن تعبیه شده است.

سرفیس پرو ایکس توسط شرکت امتداد پارسه برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این گجت ویندوزی از شما دعوت می‌کنیم با جعبه‌گشایی زومیت همراه باشید:

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات