سامسونگ گلکسی A71 با A70s و A70 چه تفاوت هایی دارد؟

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ اخیرا جدیدترین محصول سری A، یعنی گلکسی A71 را رونمایی کرد. این گوشی با مدل‌های پیشین خود تفاوت‌هایی دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

سامسونگ به‌تازگی جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی خود، A71 را با قابلیت‌های جدیدی معرفی کرده است. این محصول که نسخه‌ی ارتقایافته‌ی دو گوشی دیگر با نام‌های مشابه A70s و A70 به‌شمار می‌آید، درمقایسه‌با این دو مدل بهبودهایی یافته است. سامسونگ اسفند سال گذشته A70 را رونمایی کرد و به فاصله‌ی ۶ ماه پس از آن، نسخه‌ی ارتقایافته‌ی آن یعنی، ای 70s را روانه‌ی بازار کرد؛ اما فاصله‌ی زمانی این نسخه با معرفی نسخه‌ی جدیدتر، A71، بیشتر از سه ماه نبود و همین موضوع باعث می‌شود دو نسخه‌ی اخیر شباهت‌های بیشتری باهم داشته باشند. درادامه، این سه گوشی میان رده سامسونگ از خانواده‌ی ای ۷۰ را بررسی می‌کنیم.

طراحی و نمایشگر

طراحی ازجمله بخش‌هایی است که A71 را از دو مدل قبلی متمایز می‌کند. سامسونگ در A70 و A70s از بریدگی بالای نمایشگر یا ناچ قطره‌ای برای جای‌گذاری دوربین سلفی استفاده کرده بود؛ اما در A71، احتمالا با هدف افزایش نسبت نمایشگر به بدنه، از حفره برای تعبیه‌ی دوربین جلو بهره برده است؛ انتخابی که موفقیت‌آمیز بوده و توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را از ۸۶ درصد در دو مدل قبل، به ۸۷.۲ درصد در مدل جدید برساند. کره‌ای‌ها در‌عین‌حال موفق شده‌اند ضمن ثابت نگه‌داشتن ابعاد ۶/۷ اینچی نمایشگر، درحد چنددهم میلی‌متر از ابعاد دستگاه و چند گرم از وزن آن نیز کم کنند.

پشت دستگاه جایی که با انتقال حسگر اثرانگشت به زیر نمایشگر، تنها میزبان حسگرهای دوربین است، در A70 و A70s نسبتا یکسان است؛ اما در A71 باتوجه‌به افزایش تعداد حسگرها از سه به چهار حسگر، طراحی متفاوتی پیاده‌سازی شده است که بی‌شباهت به طراحی اپل برای آیفون ۱۱ نیست.

سامسونگ در این گوشی‌های هوشمند از نمایشگری نسبتا یکسان استفاده کرده است. پنل سوپر AMOLED، اندازه‌ی ۶/۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نسبت، تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ ویژگی‌های مشترک نمایشگرهای A70 و A70s و A71 است. تنها تغییر موجود در این بخش، استفاده‌ی سامسونگ از ناچ حفره‌ای به‌جای قطره‌ای در A71 است.

پردازنده

از ویژگی‌های اصلی میان‌رده‌ی جدید سامسونگ درمقایسه‌با مدل‌های پیشین آن پردازنده‌ی بهینه و قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۰ است. این پردازنده که از لیتوگرافی هشت‌نانومتری بهره می‌برد، به هسته‌های پردازشی Kryo 470 گلد و Kryo 460 سیلور مجهز شده است. درمقابل، A70 و A70s به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ با فرایند ساخت ۱۱ نانومتری و هسته‌های پردازشی قدیمی‌تر Kryo 460 گلد و سیلور مجهز هستند.

پردازنده‌ی گرافیکی نیز از آدرنو ۶۱۲ در دو مدل قدیمی‌تر به آدرنو ۶۱۸ در مدل جدیدتر ارتقا یافته است. سامسونگ حافظه‌ی داخلی و رم را در هر سه محصول یکسان در نظر گرفته و امکان افزودن کارت حافظه تا ظرفیت یک ترابایت را در هر سه دستگاه فراهم کرده است.

دوربین

در بخش دوربین اصلی، غول دنیای فناوری بهبودهای چشمگیری پر A71 اعمال کرده است. سامسونگ گلکسی A70 را با سه حسگر ۳۲ و ۸ و ۵ مگاپیکسل عرضه کرد و در مدل A70s، با حفظ دو حسگر ۸ و ۵ مگاپیکسلی، حسگر اصلی را به ۶۴ مگاپیکسلی ارتقا داد. این شرکت کره‌ای حالا جدیدترین میان‌رده‌ی خود را با چهار حسگر معرفی کرده است که حسگر واید آن همان ۶۴ مگاپیکسلی به‌کار‌رفته در A70s است و حسگر فوق‌عریض آن به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافته و حسگر ۵ مگاپیکسلی عریض نیز برای ثبت تصاویر ماکرو درکنار حسگر ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر قرار گرفته است.

مقاله‌های مرتبط:

مقایسه‌ی دوربین‌های سلفی سه دستگاه مذکور، تقریبا ثابت‌ماندن این بخش در هر سه محصول را نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که هر سه از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی عریض بهره می‌برند؛ اما در نسخه‌ی جدید گشودگی دیافراگم از f/2.0 به f/2.2 تغییر یافته است.

باتری و قیمت

در بخش باتری، سه دستگاه مقایسه‌شده تفاوتی باهم ندارند و هر سه به باتری لیتیوم‌پلیمری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز هستند که از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برند.

قیمت گوشی سامسونگ گوشی A70 حدودا ۳۳۰ دلار بود؛ قیمتی که در نسخه‌ی اس به ۴۱۰ دلار رسید. حالا با اینکه هنوز اطلاعی از قیمت گوشی A71 در دست نیست، پیش‌بینی می‌شود دستگاه مذکور برچسب قیمتی تقریبا ۵۰۰ دلاری داشته باشد؛ قیمتی که باتوجه‌به بهبودهای دستگاه در بخش‌هایی همچون دوربین و پردازنده منطقی به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات