نخستین ویدئوهای تبلیغاتی می نوت 10 شیائومی منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی در نخستین ویدئوهای تبلیغاتی می نوت ۱۰ به‌طور ویژه روی توانایی‌های دوربین پنج‌گانه‌ی گوشی و همچنین طراحی آن مانور داده است.
تبلیغات

شیائومی ساعاتی پیش به‌صورت رسمی نخستین ویدئوهای تبلیغاتی گوشی جدید می نوت ۱۰ (Xiaomi Mi Note 10) را منتشر کرد که در یکی از آن‌ها شاهد تمرکز ویژه روی دوربین پنج‌گانه و در ویدئوی دیگر شاهد تمرکز روی طراحی دستگاه هستیم. زمان ویدئوی مربوط به دوربین پنج‌گانه‌ی می نوت ۱۰ دو برابر بیشتر از ویدئوی دیگر است؛ فراموش نکنید که شیائومی اصلی‌‌ترین ویژگی می نوت ۱۰ را دوربین توامندنش به‌شمار می‌آورد و قصد دارد با مانور ویژه روی آن، فروش بالای گوشی را تضمین کند.

می نوت ۱۰ یا می سی‌سی ۹ پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) نخستین گوشی هوشمند پنج‌دوربینه‌ی دنیا نیست و پیش‌تر HMD Global گوشی نوکیا ۹ پیور ویو را با دوربینی مشابه روانه‌ی بازار کرده است؛ بااین‌حال میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها برخلاف گوشی نوکیا ۹، از دوربینی با مجموعا چهار فاصله‌ی کانونی مختلف بهره می‌گیرد. درواقع می نوت ۱۰ نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از دو لنز مجزای تله‌فوتو به‌صورت هم‌زمان بهره می‌گیرد که یکی از آن‌ها زوم ۵ برابری و دیگری زوم ۲ برابری را ارائه می‌دهند. دوربین می نوت ۱۰ به‌طور کلی زوم ۵۰ برابری دیجیتال و زوم ۱۰ برابری هیبریدی را ارائه می‌دهد.

خلاصه‌ای از ویژگی‌های شیائومی می نوت ۱۰ (برای دیدن این تصویر در اندازه‌ی اصلی، روی آن کلیک کنید)

می نوت ۱۰ افزون بر دوربین‌های یادشده، در پنل پشتی‌اش از سه دوربین دیگر با لنزهای معمولی، فوق عریض (اولتراواید) و ماکرو بهره می‌گیرد. از لنز معمولی به‌عنوان دوربین اصلی برای ثبت عکس استفاده می‌شود؛ لنز فوق عریض زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه‌ای را در اختیار دوربین دستگاه قرار می‌دهد و نهایتا لنز ماکرو باعث می‌شود امکان عکس‌برداری از سوژه‌ها در فاصله‌ی بسیار نزدیک فراهم شود. شیائومی می‌گوید، شیائومی نوت ۱۰ نخستین گوشی دنیا است که می‌تواند از فاصله‌ی ۱/۵ سانتی‌متری تصاویری پرجزئیات از سوژه‌ها ثبت کند.

البته شیائومی در ویدئوی جدیدش بیشتر از اینکه روی پنج‌دوربینه بودن می نوت ۱۰ مانور دهد، به حسگر اصلی آن اشاره می‌کند. اگر از گوشی مفهومی می میکس آلفا صرف‌نظر کنیم، می نوت ۱۰ نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از دوربینی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این حسگر، ایزوسل برایت HMX نام دارد و حاصل همکاری مشترک سامسونگ و شیائومی است. چینی‌ها پیش‌تر می میکس آلفا را نیز با این دوربین معرفی کرده بودند؛ اما فراموش نکنید که می میکس آلفا فعلا محصولی مفهومی به‌شمار می‌آید و تولید انبوه و عرضه‌ی آن به بازار به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر نخستین ویدئوی تبلیغاتی می نوت ۱۰ باشید که به‌طور ویژه روی توانایی‌های دوربین این دستگاه متمرکز است:

ناگفته نماند که شیائومی قصد دارد به‌زودی گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو را نیز معرفی کند. گفته می‌شود که در مدل پرو می نوت ۱۰ قرار است شاهد لنز متفاوتی برای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دستگاه باشیم (لنز 8P)؛ می نوت ۱۰ پرو نخستین گوشی هوشمند دنیا با چنین لنزی خواهد بود. در ضمن می نوت ۱۰ پرو از حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری بهره‌مند خواهد بود. مدل چینی گوشی جدید شیائومی با نام Mi CC9 پرو شناخته می‌شود که بسته به کانفیگش با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوت، اساسا همان می نوت ۱۰ و می نوت ۱۰ پرو به‌شمار می‌آید. 

تمامی مدل‌های گوشی جدید شیائومی در پنل جلویی به نمایشگری خمیده از نوع Super AMOLED با وضوح ۲٬۳۴۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹/۵:۹ مجهز شده‌اند. نمایشگر دستگاه نسبت کنتراست ۴۰۰۰۰۰:۱ دارد و ضمن پشتیبانی از فناوری HDR، روشنایی حداکثر ۶۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. در ضمن پنل پشتی دستگاه نیز انحنای خاصی دارد تا ظاهر آن با پنل جلویی یکپارچه شود. در ویدئو به‌طور مستقیم به جک ۳/۵ میلی‌متری اشاره نمی‌شود، اما گوشی جدید شیائومی از آن بهره‌مند است. می نوت ۱۰ افزون بر موارد یادشده از چهار فلاش LED (دو فلاش LED دوگانه) بهره می‌گیرد و از باتری ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

دومین ویدئوی تبلیغاتی می نوت ۱۰ در ادامه قابل‌مشاهده است:

شیائومی قصد دارد گوشی جدیدش را با قیمت‌های ۴۰۰ دلار (برای مدل دارای ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی)، ۴۴۰ دلار (برای مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی) و ۵۰۰ دلار (برای مدل دارای لنز 8P و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی) روانه‌ی بازار کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد گوشی جدید شیائومی چیست؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات