رکورد درآمد شیائومی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ علی‌رغم افت فروش گوشی‌های هوشمند

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی اطلاعاتی در رابطه با درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ منتشر کرد. طبق این اطلاعات فروش گوشی‌های هوشمند شرکت با افت رو‌به‌رو شده است.
تبلیغات

درآمدهای شیائومی برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ بیش از هر زمان دیگر یعنی معادل ۶/۶۳ میلیارد دلار بوده اما نحوه رسیدن به درآمد بسیار جالب و عجیب است. درواقع بخش عمده‌ی این درآمد به‌دست‌آمده برای شیائومی از طریق اینترنت اشیا و تجهیزات خانه‌های هوشمند بوده و در این میان فروش گوشی‌ هوشمند در کسب درآمد مذکور در این مدت زمان با افت رو‌به‌رو شده است.

فروش گوشی‌های شیائومی هنوز هم بخش عمده‌ای از این میزان فروش را داشته و نزدیک به ۴/۵۹ میلیارد دلار از این درآمد از طریق گوشی‌های هوشمند بوده اما نسبت به سال گذشته آمار مذکور ۷/۸ درصد کاهش داشته است. شیائومی ۳۲/۱ میلیون گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و در بازار جهانی با ۹/۲ درصد سهم بازار در جایگاه چهارم قرار دارد.

شیائومی

دستگاه‌های اینترنت اشیا و سایر تجهیزات الکترونیکی مصرفی ۲/۲۲ میلیارد دلار از کل درآمد شیائومی را به خود اختصاص داده‌اند که این افزایش قابل‌توجه ۴۴/۴ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است. از سوی دیگر تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های شیائومی به‌تنهایی ۸۲۴ میلیون دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

گسترش جهانی شیائومی ثمربخش است و درآمدهای خارج از کشور این شرکت تا ۱۷/۲ درصد افزایش یافته و تقریبا نیمی از کل گردش مالی را برای سه‌ماهه‌ی سوم سال تشکیل می‌دهد. سود خالص این شرکت برای ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹ به ۱/۳ میلیارد دلار رسیده که این میزان درآمد ۳۷/۱ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته به‌همراه داشته است. درواقع شیائومی در سال ۲۰۱۸ در مدت یک سال موفق به سود خالص 1.3 میلیاردی رسیده اما امسال در ۹ ماه به این میزان درآمد رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات