فیسبوک در حال آزمایش قابلیت Popular Photos است

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک در کپی‌برداری دیگری از روی اینستاگرام، حالت عکس‌های محبوب را به شبکه‌ی اجتماعی خود می‌آورد و ۶۵ کاراکتر را در فید نمایش می‌دهد.
تبلیغات

فیسبوک به خاطر تاکتیک‌های کپی کارانه‌اش شناخته‌شده است و این بار می‌خواهد از اینستاگرام کپی‌برداری کند. غول رسانه‌های اجتماعی در حال آزمایش قابلیت عکس‌های محبوب (Popular Photos) است که عکس‌ها و زیرنویس‌ها را در فید اخبار نمایش می‌دهد و مقالات و استاتوس‌ها را از بخش View حذف می‌کند.

این آزمایش که توسط TechCrunch کشف‌شده است، از الگوریتمی برای حرکت بی‌پایان بین عکس‌های دوستان استفاده می‌کند و باعث می‌شود تا کاربر اوقات سرگرم‌کننده‌تری در این شبکه‌ی اجتماعی داشته باشد. نتیجه‌ی این کار، تجربه‌ای اینستاگرام مانند، اما درون فیسبوک است.

یکی از سخنگویان فیسبوک تایید کرده که این شرکت از ماه پیش در حال آزمایش این قابلیت بوده است؛ اما همان زمان این آزمایش کنار گذاشته شد. بااین‌حال، این فرد افزود:

اکنون تیم تصمیم گرفته تا این محصول را دوباره ارائه دهد و برنامه‌ریزی کرده تا آزمایش‌های به‌روز شده‌ای را در آینده انجام دهد.

همچنین فیسبوک باز هم از طرح‌بندی اینستاگرام استفاده کرده و اکنون فقط اجازه‌ی نمایش ۶۵ کاراکتر را می‌دهد تا فضای صفحه از کلمه پر نشود. وقتی شخصی زمان استفاده از «عکس‌های محبوب» روی عکسی کلیک می‌کند، می‌تواند روی آن ضربه بزند تا عکس را در حالت تمام صفحه‌ با زمینه‌ی مشکی مشاهده کند. در حال حاضر، وقتی شخص در حالت حرکت بین عکس‌ها است، مستقیما به فید اخبار برمی‌گردد؛ اما با قابلیت جدید، کاربران می‌توانند به‌طور نامحدود عکس‌ها را ببینند.

قابلیت عکس های محبوب فیسبوک

برچسبی با نام «مشاهده‌ی عکس‌های بیشتر» (See More Photos) وجود دارد که در زیر اولین عکس نمایش داده می‌شود که دروازه‌ای است به‌سوی سیل عکس‌های به اشتراک گذاشته‌شده‌ی دوستان و کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند.

قابلیت عکس های محبوب فیسبوک

این فرایند مانند قابلیت «ویدئوهای مرتبط» (Related Videos) است که سال ۲۰۱۴ ارائه شد. در این قابلیت، پس از تماشای یک فیلم، فید به‌طور خودکار به کلیپ دیگری که ازنظر محتوا به ویدئوی قبلی شبیه است می‌رود.

به‌نظر می‌رسد که قابلیت جدید «ویدئوهای مرتبط» نشان‌دهنده‌ی درک فیسبوک از این مسئله است که افراد از محتوای تصویری بیش از به‌روزرسانی‌های وضعیت و مقالات لذت می‌برند. این غول رسانه‌ای از اسنپ‌چت برای این کار کپی‌برداری کرده است.

قابلیت عکس های محبوب فیسبوک
قابلیت عکس های محبوب فیسبوک

فیسبوک دو سال پیش قابلیت استوری را در اینستاگرام عرضه کرده بود و سپس تصمیم گرفت آن را در برنامه‌ی اصلی خود پیاده‌سازی کند. هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک، استوری‌ها در حالت عمودی نمایش داده می‌شوند و پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند؛ دقیقا مانند اتفاقی که در اسنپ‌چت می‌افتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات