خورخه لورنزو از موتو جی پی خداحافظی کرد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش، یکی از اسطوره‌های به‌یادماندنی دنیا موتورسواری بازنشسته شد. با خروج او از ترکیب تیم هوندا رپسول، احتمالا الکس مارکز درکنار برادرش مارک، موتوسواران رؤیایی موتو‌ جی‌پی ۲۰۲۰ خواهند بود.
تبلیغات

برای علاقه‌مندان مسابقات موتورسواری سرعت، مثلث مارک مارکز و والنتینو روسی و خورخه لورنزو اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه در سال‌های اخیر، تقریبا تمام قهرمانی‌ها بین این سه نفر تقسیم شده است. سال ۲۰۱۹، مارکز برای چهارمین‌بار رده‌ی نخست موتو جی‌پی را کسب کرد؛ درحالی‌که به‌ فاصله‌ی یک مسابقه مانده تا پایان فصل، والنتینو روسی در رتبه‌ی هفتم و خورخه لورنزو در رده‌ی نوزدهم هستند.

Jorge Lorenzo

باتوجه‌به عملکرد ضعیف خورخه لورنزو در هوندا رپسول هم‌زمان با قهرمانی دیگر موتورسوار این تیم، بازنشستگی یا تغییر تیم لورنزو قابل پیش‌بینی بود. روز گذشته، این موتورسوار ۳۲ ساله اسپانیایی با موتورسیکلت شماره ۹۹ هوندا از دنیای مسابقات موتورسواری حرفه‌ای خداحافظی کرد. خورخه لورنزو در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ سه‌بار به مقام قهرمانی موتو جی‌پی رسید. او دوبار هم در کلاس ۲۵۰ سی‌سی که امروزه با نام موتو ۳ شناخته می‌شود، قهرمان فصل ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ جهان شده بود. دوران اوج لورنزو در تیم‌های آپریلیا و یاماها رقم خورد؛ اما در سه سال اخیر در موتورسواری برای دوکاتی و هوندا، موفقیتی کسب نکرد.

برادران مارکز؛ الکس در سمت راست و مارک در سمت چپ تصویر 

پیوستن الکس مارکز به تیم موتو جی‌پی هوندا رپسول برای سال ۲۰۲۰ هنوز در حد گمانه‌زنی است. مارک مارکز، برادر بزرگ‌تر الکس، سلطان بی‌رقیب رقابت‌های موتو جی‌پی در چهار سال اخیر محسوب می‌شود. الکس ۲۳ ساله امسال برای اولین‌بار به قهرمانی مسابقات جهانی موتو ۲ رسید که بعد از موتو جی‌پی، مهم‌ترین رقابت موتورسواری سرعت دنیا است. او یک‌بار نیز در سال ۲۰۱۴، به‌همراه تیم هوندا قهرمانی موتو ۳ را تجربه کرده است.

از شرایط موجود می‌توان نتیجه گرفت همه‌چیز برای ورود الکس مارکز به موتو جی‌پی و هم‌تیمی‌شدن با برادرش، مارک مارکز، فراهم است. روز گذشته، مارک از علاقه‌مندی مدیران تیم هوندا رپسول به استخدام الکس و جای‌گزینی خورخه لورنزو خبر داد. تنها مشکلی که در این راه دیده می‌شود، قرارداد الکس مارکز با تیم DVS است که تا انتهای فصل ۲۰۲۰ اعتبار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات