اپل در سال ۲۰۲۰ پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند 5G خواهد شد

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل هم به‌زودی وارد بازار گوشی‌های هوشمند 5G خواهد شد تا با سامسونگ و هواوی رقابت کند.
تبلیغات

اپل قصد دارد گام‌های بزرگی در زمینه‌ی فناوری نسل پنجم بردارد و انتظار می‌رود تولیدات سال آینده‌ی این شرکت بتوانند از فناوری ارتباط 5G (نسل پنجم) بهره ببرند. اطالاعات جدیدی که توسط Strategy Analytic منتشر شده‌است نشان می‌دهد با این تغییر رویکرد در تولید گوشی‌های اپل، این شرکت در زمینه‌ی فروش گوشی‌های دارای قابلیت ارتباط نسل پنجم، در دنیا پیشتاز خواهد شد.

این شرکت پیش‌بینی کرده‌ است که سال آینده اپل با سه مدل گوشی هوشمند مجهز به 5G، پیشتاز این بازار خواهد‌ شد. براساس پیش‌بینی کِن هیرِس (Ken Hyres) مدیر Strategy Analytic، اپل برای اینکه بتواند به آن مرحله برسد باید نرخ به‌روزرسانی خود را در حالت فعلی حفظ کند. او در این مورد چنین گفته‌ است:

شاید به‌نظر عجیب برسد که بگوییم اپل می‌تواند بازار گوشی‌های هوشمند دارای فناوری 5G را در رقابت با سردمداران فعلی آن یعنی سامسونگ و هواوی، در دست بگیرد؛ چون اپل تاکنون هیچ گوشی هوشمند دارای قابلیت اتصال 5G تولید نکرده‌ است. اما با تولید سه مدل گوشی هوشمند مجهز به 5G در سال آینده، اپل برای اینکه بتواند پیشتاز بازار این گوشی‌ها شود تنها لازم است نرخ پیشرفت خود را در سطح فعلی حفظ کند.

در این گزارش ذکر شده‌ است، که در حال حاضر سامسونگ پرچم‌دار غیرقابل انکار بازار گوشی‌های هوشمند 5G است. اما به‌گفته‌ی Strategy Analytic اکنون که اپل و هواوی قصد تجهیز محصولات خود به فناوری 5G را دارند و باتوجه به سهم زیاد این دو شرکت از بازار آمریکا و چین، انتظار می‌رود سامسونگ ضربه سختی را متحمل شود.

با این حال چون سامسونگ قصد دارد این فناوری را در گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت هم ایجاد کند، Strategy Anatytic انتظار دارد سامسونگ بتواند با گذر زمان باز هم بر سکوی اول فروش گوشی‌های دارای قابلیت اتصال 5G بایستد. کن هیرس در این مورد چنین عنوان کرده‌ است:

با اینکه به‌نظر می‌سد در سال ۲۰۲۰ اپل بتواند عملکرد بسیار موفقی داشته باشد، اما در دراز مدت سامسونگ مجدداً پیشتاز این بازار خواهد بود. ازآنجاکه به مرور سهم گوشی‌های دارای 5G در بازار، روزبه‌روز بیشتر می‌شود، سامسونگ با استفاده از حسن شهرت خود در بازار گوشی‌های هوشمند و استفاده از فناوری 5G در محصولاتی با رده‌های قیمتی مختلف، خواهد توانست بزرگ‌ترین سهم این بازار را در دست داشته‌ باشد.

گزارش‌ها و تحلیل‌های مختلفی اعلام کرده‌اند که اپل سال آینده گوشی‌های پرچم‌دار خود را پاییز سال آینده به فناوری اتصال 5G مجهز خواهد کرد. با وجود اینکه اپل در تلاش است بتواند مودم‌های داخلی خودش را تولید کند اما احتمالاً در حال حاضر از مودم‌های ساخت شرکت کوالکوم (Qualcomm) استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات