اولین خودرو برقی لکسوس در چین رونمایی می‌شود

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لکسوس به‌زودی در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۱۹ از اولین مدل برقی خود مبتنی بر تویوتا C-HR رونمایی خواهد کرد که به‌طور خاص برای بازارهای اروپایی و چین عرضه می‌شود.
تبلیغات

لکسوس سرانجام روز ۲۲ نوامبر در نمایشگاه بین‌المللی خودرو چین ۲۰۱۹ در گوانگژو، وارد دنیای خودروهای الکتریکی می‌شود. همراه‌با این خبر، تصویری از لوگوی «Electric» منتشر شده است که چیز خاصی را نشان نمی‌دهد؛ اما خودروساز زیرمجموعه‌ی تویوتا اعلام کرد که خودروی الکتریکی جدید در چین و اروپا عرضه خواهد شد.

Lexus / لکسوس

سخنگوی لکسوس در بیانیه مطبوعاتی کوتاهی گفت:

خودروی برقی جدید به‌طور خاص باتوجه به نیاز مخاطبان در چین و اروپا ساخته شده است.

خودروساز ژاپنی ماه گذشته از خودروی مفهومی و  برقی‌ LF-30 در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرده بود. لکسوس LF-30، مدل هیبریدی یا پلاگین هیبریدی نیست بلکه خودرویی الکتریکی با موتور برقی نصب‌شده روی هر چرخ است که در کنار هم، ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت را فراهم می‌کنند.

Lexus LF-30 / خودروی مفهومی لکسوس

بسته به شرایط جاده یا ترجیح راننده، می‌توان موتور برقی را در پیکربندی محرک جلو، محرک عقب یا تمام چرخ محرک استفاده کرد. خودروی مفهومی لکسوس از چند فناوری جدید مانند شارژ بی‌سیم، قابلیت پارک خودکار (مشابه خودروهای تسلا) و درهای گالوینگ بهره می‌برد.

جزئیات زیادی از این خودروی برقی منتشر نشده است، اما احتمالاً‌ مبتنی بر تویوتا C-HR ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در بازار چین عرضه می‌شود و لکسوس آن را با نام UX Electric در این کشور به فروش خواهد رساند. 

لکسوس و تویوتا قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱، سه خودروی الکتریکی به بازار عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات