ثبت آمار فروش ناامیدکننده برای گوشی‌های سونی در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تعداد گوشی‌هایی که سونی طی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ میلادی به‌فروش رسانده، معادل تعداد گوشی‌هایی است که هواوی در یک روز روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

سونی‌ سال‌های سال است که در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، اما از روزهای اوجش فاصله گرفته و جای خودش را به شرکت‌های دیگری در بازار داده است. با اینکه سونی هنوز هم گوشی‌‌های خوبی تولید می‌کند، این محصولات غالبا در بازار توانایی رقابت با محصولات دیگر شرکت‌ها را ندارند و فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند. سونی تعداد مناسبی از گوشی‌های هوشمندش را روانه‌ی بازار می‌کند، اما آمار نشان می‌دهد که این شرکت در فروش آن‌ها چندان موفق نیست و نمی‌تواند توجه کاربران را به‌ محصولاتش جلب کند.

ژاپنی‌ها روز گذشته گزارش مربوط به عملکردشان را در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۹ منتشر کردند؛ سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی، معادل سه‌ماهه‌ی سوم سال معمولی است. در گزارش مالی جدید، آمار و ارقام نگران‌کننده‌ای درمورد میزان فروش گوشی‌های سونی به‌چشم می‌خورند.

اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت سونی / Sony Xperia XZ2 Compact

طبق گزارش مالی سونی، این شرکت توانسته است از اول ماه ژوئیه تا پایان ماه سپتامبر امسال ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند به‌فروش برساند. با نگاهی به آمار می‌توانیم متوجه شویم که هواوی به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های گوشی‌ساز دنیا، به‌طور معمول طی سال جاری میلادی در هر روز ۶۰۰ هزار گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرده است تا آمار گوشی‌های عرضه‌شده توسط این شرکت چینی به بازار تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۹ به ۲۰۰ میلیون دستگاه برسد. 

تعداد گوشی‌های عرضه‌شده هواوی در یک روز، از تعداد گوشی‌های فروخته‌شده سونی در طول یک فصل بیشتر است

فروش تنها ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در یک بازه‌ی زمانی سه‌ماهه، عملکردی ناامیدکننده به‌شمار می‌آید و بسیار کمتر از آن چیزی است که سونی در ابتدا پیش‌بینی کرده بود. ژاپنی‌ها پیش‌تر گفته بودند که انتظار دارند طی سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۱۹، ۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به‌فروش برسانند. البته به‌دنبال عملکرد نه‌چندان خوب در سه‌ماهه‌ی مالی اول، این شرکت پیش‌بینی فروش گوشی‌هایش در سه‌ماهه‌ی مالی دوم را به ۴ میلیون دستگاه کاهش داده بود؛ اما هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد بتواند تنها ۶۰۰ هزار دستگاه بفروشد. به‌عبارتی، تنها ۱۲ درصد از ۴ میلیون گوشی پیش‌بینی‌شده توسط سونی به‌فروش رفته‌اند که بسیار ناامیدکننده است.

با درنظرگرفتن این حقیقت که میزان فروش گوشی‌های سونی با چنین سرعت بالایی در حال کاهش است، زمزمه‌هایی از سوی برخی رسانه‌‌ها مبنی بر احتمال فروپاشی کسب‌و‌کار موبایلی سونی به‌گوش می‌رسد؛ برخی رسانه‌ها گفته‌اند که این کسب‌و‌کار حتی ممکن است تا سال ۲۰۲۰ میلادی هم دوام نداشته باشد. افت میزان فروش گوشی‌های سونی، تأثیرات مهمی روی این شرکت گذاشته است؛ اخیرا گزارش‌ها متعددی را از سوی برخی رسانه‌ها درمورد تعطیلی شماری از کارخانه‌‌های تولید گوشی سونی در چین شنیده‌ایم.

اکسپریا ایکس ای 2 سونی - اکسپریا ایکس ای 2 اولترا / Sony Xperia XA2 - Sony Xperia XA2 Ultra

سونی مدتی پیش در پی توقف سوددهی کسب‌و‌کار موبایلی‌اش اعلام کرد که قصد دارد این کسب‌و‌کار را با دیگر بخش‌هایش ادغام کند و این کار را نیز انجام داد تا بتواند ضرردهی بخش موبایل را پشت دیگر بخش‌ها پنهان کند. افزون بر این موارد، گزارش‌های زیادی را درمورد اخراج کارکنان بخش موبایل سونی شنیده بودیم. اگر شرایط حال حاضر کسب‌و‌کار موبایلی سونی در آینده‌ای نزدیک دست‌خوش تغییر نشود، استراتژی‌های اخیر این شرکت نیز جواب‌گو نخواهد بود و بخش موبایل بیشتر از قبل ضرر به‌بار خواهد آورد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات