ایلان ماسک توییت جدیدش را ازطریق اینترنت ماهواره استارلینک ارسال کرد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک ظاهرا توانسته است توییت جدیدی ازطریق اینترنت ماهواره‌های پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی استارلینک در توییتر ارسال کند. او از این اتفاق هیجان‌زده است.
تبلیغات

اسپیس‌ایکس از مدت‌ها پیش روی پروژه‌‌ای با نام استارلینک کار می‌کند. این شرکت قصد دارد با استفاده از ۳۰ هزار ماهواره در مدار زمین، کنترل آسمان شب را دراختیار بگیرد و اینترنت جهانی را دردسترس همه قرار دهد. ایلان ماسک، مدیرعامل شناخته‌شده‌ی اسپیس‌ایکس، روز گذشته اتصال اینترنت ماهواره‌های استارلینک را ازطریق ارسال توییت آزمایش کرد. 

ماسک روز گذشته اعلام کرد توانسته است توییت جدیدش را ازطریق اینترنت استارلینک برای تقریبا ۲۹ میلیون دنبال‌کننده‌ی حساب کاربری‌اش در توییتر منتشر کند. ماسک در توییتش نوشت: «این توییت را ازطریق فضا با ماهواره‌ی استارلینک ارسال می‌کنم». او سپس در توییت دیگری نوشت: «واو! کار کرد!». 

Whoa, it worked!— Elon Musk (@elonmusk) October 22, 2019
ماهواره های استارلینک

۶۰ ماهواره‌ی اولیه‌ی استارلینک در‌مقایسه‌با خودرو تسلا رودستر ایلان ماسک که برفراز فالکون هِوی به فضا پرتاب شد. هرکدام از ماهواره‌های استارلینک ۲۲۷ کیلوگرم وزن دارند.

آرزوهای جاه‌طلبانه‌ی ایلان ماسک برای راه‌اندازی اینترنت جهانی در مه گذشته وارد مرحله‌ی جدیدی شد. در همین ماه، اسپیس‌ایکس توانست ۶۰ ماهواره‌ی استارلینک را وارد مدار زمین کند تا به‌صورت آزمایشی عملکرد پروژه‌ی استارلینک را بررسی کند. البته این شرکت توانسته بود سال گذشته‌ی میلادی نیز چند ماهواره به مدار زمین ارسال کند.

اسپیس‌ایکس قصد دارد به‌مرور زمان شمار ماهواره‌های استارلینک را در آسمان زیاد کند تا همه‌ی مردم در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی داشته باشند. خبر جدید ایلان ماسک نشان می‌دهد ظاهرا همه‌چیز در پروژه‌ی استارلینک طبق برنامه پیش می‌رود. ماهواره‌های پروژه‌ی استارلینک به‌صورت مداوم با ایستگاه‌های قرارگرفته روی زمین کار خواهند کرد. ایستگاه‌های مذکور سیگنال مربوط به اینترنت را از ماهواره دریافت و آن را به سیگنال‌های خاصی تبدیل می‌کنند. 

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مدتی پیش گواهی مربوط به ۱۲ هزار ماهواره‌ی استارلینک را به اسپیس‌ایکس داد تا این شرکت اجازه‌ داشته باشد آن‌ها را به مدار زمین ارسال کند. درضمن، اخبار جدید نشان می‌دهند هفته‌ی گذشته، FCC مدارک مربوط به ۳۰ هزار ماهواره‌ی جدید را در اتحادیه‌ی بین‌المللی ارتباطات دوربُرد ثبت کرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این موضوع دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات