رندرهای رسمی مدل ۲۰۲۰ موتورسیکلت بی‌ ام‌ و F850R منتشر شد

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل ۲۰۲۰ موتورسیکلت جدید بی‌ام‌و به‌نام F850R با طراحی جدیدی تولید خواهد شد.
تبلیغات

بی‌ام‌و مدتی است عرضه‌ی مدل F800R را در بازار آمریکای‌شمالی متوقف کرده است؛ ولی این مدل همچنان در بازار اروپا و سایر نقاط جهان عرضه می‌شود. در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا، این موتورسیکلت باید با رقبایی مانند یاماها MT-09 و دوکاتی مانستر 821 و KTM 790 Duke رقابت کند. 

BMW F850R

از تصاویر مدل جدید بی‌ام‌و می‌توان متوجه شد این موتورسیکلت جدید در کلاس Naked قرار می‌گیرد و بسیاری از عناصر طراحی مدل مفهومی 9Cento در آن مشاهده می‌شود. نسخه‌ی اسپرت تورینگ این موتورسیکلت نیز با کد F850RS رونمایی شده که طرح آن در آلمان به‌نام بی‌ام‌و ثبت شده و در بازارهای دیگری همچون برزیل عرضه خواهد شد. طراحی F850R در سال ۲۰۱۹ در آلمان ثبت شده است؛ در‌حالی‌که بی‌ام‌و طراحی مدل F850RS را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده بود. با نگاهی به تصاویر این دو موتورسیکلت می‌توانید متوجه شباهت‌های زیاد آن‌ها به یکدیگر شوید. 

BMW F850R

هر دو موتورسیکلت از پیشرانه‌ و سیستم اگزوز و شاسی یکسان استفاده می‌کنند. همچنین، چرخ‌ها و سیستم تعلیق نیز یکسان به‌نظر می‌رسند؛ اما نمی‌توان دقیقا گفت دو موتورسیکلت فاصله‌ی محوری یکسانی هم دارند. ازنظر ارگونومی، مدل F850R اسپرت‌تر به‌نظر می‌رسد چون دسته‌فرمان آن اندکی جلوتر نصب شده و جاپایی‌ها نیز عقب‌تر و در ارتفاع بیشتری در مقایسه با F850RS قرار دارند. 

BMW F850R

در بخش جلویی F850R نیز از چراغی با لامپ‌های روشنایی در روز LED استفاده شده است که به‌صورت عمودی درون چراغ دیده می‌شوند و پایین‌تر از چراغ‌ نیز کمک‌فنرها قرار دارند. همچنین، در پشت فرمان هم نمایشگر دیجیتالی و هم دورموتورسنج آنالوگ نصب شده است. نمایشگر کاملا دیجیتالی این مدل جایگزین نمایشگر TFT مدل‌های F850GS و F750GS شده است؛ اما ممکن است بی‌ام‌و همچنان نمایشگر TFT را به‌صورت سفارشی به مشتریان عرضه کند. به‌گفته‌ی بی‌ام‌و، مدل جدید F850R ماه آینده در نمایشگاه EICMA رونمایی خواهد شد. افزون‌براین، بی‌ام‌و موتورسیکلت کروزر جدیدی با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی را نیز معرفی خواهد کرد. 

BMW F850R
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات