تم تیره iOS 13 تأثیر شگفت‌انگیزی بر بهبود عملکرد باتری آیفون می‌گذارد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
آزمایش جدید یکی از کانال‌های یوتیوب از تفاوت درخورتوجه در شارژدهی باتری آیفون در دو حالت تم تیره و روشن خبر می‌دهد.
تبلیغات

تم تیره (Dark Mode) یکی‌ از برجسته‌ترین تفاوت‌های iOS 13‌ در‌مقایسه‌با نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل موبایلی اپل بود. در سال ۲۰۱۹، بسیاری‌ از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با پی‌بردن به اهمیت تم تیره در ارتقای تجربه‌ی کاربری، به استفاده از آن روی آوردند؛ از‌این‌رو، روز‌به‌روز شاهد اضافه‌شدن به تعداد توسعه‌دهندگانی هستیم که از این ترند جدید رابط کاربری پیروی می‌کنند. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد تم تیره برای کاربران گوشی اپل فقط ازنظر ظاهری تفاوت رقم نمی‌زند؛ بلکه عملکرد باتری نیز با فعال‌بودن تم تیره به‌طرز چشمگیری در مقایسه با قبل بهبود پیدا می‌کند. 

کانال یوتیوب PhoneBuff به‌تازگی آزمایش جدیدی به‌کمک بازویی روباتیک روی گوشی آیفون XS انجام داده تا تفاوت عملکرد در باتری بین دو حالت تم تیره و روشن را نشان دهد. در این آزمایش، شاهد استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر آی‌مسیج، گوگل مپ، یوتیوب و... هستیم. 

نتیجه‌ای که درنهایت به‌دست می‌آید، تاحدود زیادی پیش‌بینی‌ناپذیر و تأثیرگذار است. استفاده از آیفون XS در دو حالت تم تیره و روشن از شارژدهی بسیار بهتر باتری در حالت تیره خبر می‌دهد. درحالی‌که آیفون XS با تم روشن پیش‌ از پایان‌ آزمایش خاموش می‌شود، آیفونی که از تم تیره استفاده می‌کند، پس‌ از پایان آزمایش همچنان ۳۰ درصد شارژ دارد.

Dark Mode Battery Chart

نکته‌ی مهم درباره‌ی این آزمایش این است که روشنایی نمایشگر به‌صورت پیش‌فرض روی ۲۰۰ نیت قرار داده شده بود. اگرچه بین دو آیفون بررسی‌شده تفاوت‌هایی در میزان روشنایی نمایشگر دیده می‌شود، به‌نظر نمی‌رسد تفاوت مذکور در نتیجه‌ی نهایی اثرِ مهم گذاشته باشد. 

توجه کنید اثرگذاری اصلی تم تیره در iOS 13 بیشتر روی آیفون‌هایی خواهد بود که به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از پنل OLED در نمایشگرشان، امکان خاموش‌کردن پیکسل‌های تاریک را برای نمایش عمیقِ رنگ سیاه دارند؛ دستگاه‌هایی نظیر آیفون ۱۰ و آیفون XS و آیفون ۱۱ پرو.

شما می‌توانید ویدئو مربوط‌ به این آزمایش را درادامه مشاهده کنید.

به‌عنوان کاربر، آیا تفاوتی در عملکرد باتری بین دو حالت با تم تیره و تم روشن را حس کرده‌اید؟ دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات