شورولت با سیلورادو ZR2 در مسابقات آفرود شرکت‌ می‌کند

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شورولت نسخه‌ای ارتقایافته و مسابقه‌ای از سیلورادو معرفی کرده است. این مدل را می‌توان رقیبی جدی برای فورد F-150 رپتور دانست.
تبلیغات

شورولت به‌تازگی مدل تیونینگ‌شده‌ و آفرود کلورادو با نام ZR2 را رونمایی کرده است. کلورادو ZR2، یک مدل به‌شدت ارتقایافته از این پیکاپ است که برای مصارف آفرودی تقویت شده است. از تغییرات این مدل نسبت به مدل استاندارد باید به کمک فنرهای مولتی‌ماتیک، نرم‌افزار تقویت موتور و نصب کیت‌های ارتقا اصلی و شرکتی اشاره کرد. رونمایی از چنین محصولی باعث شد تا طرفداران شورولت آرزو کنند، ای کاش این خودروساز چنین پکیجی را برای وانت فول سایز خود یعنی سیلورادو نیز ارائه می‌داد. حالا این آرزو برآورده شده و شورولت برای سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی تقویت‌شده‌ از سیلورادو را با کد ZR2 برای شرکت در مسابقات آفرود تولید خواهد کرد.

chevrolet silverado ZR2

این پیکاپ مسابقه‌ای قرار است در کلاس استوک ۱۲۰۰ مسابقات رقابت کند. شورولت در توسعه‌ی این پیکاپ اسپرت از کمک گروه Hall Racing نیز بهره برده است که قبلا نیز در تولید شورولت کلورادو ZR2 با شورولت همکاری کرده بودند. این مدل سیلورادو براساس تیپ LT Trail Boss سیلورادو ساخته شده که به‌صورت سفارشی به موتور ۶/۲ لیتری V8 به قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده ۱۰ دنده‌ی خودکار مجهز است. گرچه تغییرات در این مدل بیشتر مربوط به شاسی و سیستم تعلیق هستند اما گسترده و جامع بوده و تأثیر زیادی روی افزایش توانایی‌های خودرو گذاشته‌اند. سیستم تعلیق جدید مدل ZR2 حرفه‌ای‌تر بوده و از کمک فنرهای ZR2 نیز در آن استفاده شده است. ضربه‌گیرهای مخصوصی نیز در سیستم تعلیق این مدل به کار رفته‌اند که می‌توانند ضربه‌ی ناشی از پرش‌های سنگین را جذب کنند. زیر خودرو یک سینی فلزی نصب شده تا از تمامی بخش‌های حیاتی و مهم خودرو در برابر برخورد با زمین محافظت کند. در انتها نیز باید به لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرود اشاره کرد که جایگزین تایرهای استاندارد ۳۲ اینچی سیلورادو شده‌اند.

chevrolet silverado ZR2

شورولت هنوز هیچ تاریخ دقیقی را برای عرضه‌ی این مدل مشخص نکرده است و همچنین عنوان نشده که آیا قطعات این مدل در بازار به‌صورت جداگانه عرضه خواهند شد یا خیر. با وجود این احتمال قوی وجود دارد که چنین مدلی به بازار راه یابد یا حداقل شورولت قطعات جدید آن را به خریداران سیلورادو عرضه کند. 

chevrolet silverado ZR2

گرچه هنوز هیچ چیز قطعی نشده است ولی بعید نیست که در آینده مشتریان بتوانند نسخه‌ای از سیلورادو را با قابلیت آفرود بهتر خریداری کنند. فعلا باید عملکرد این خودرو را که در ۶ مسابقه‌ی Best in the Desert امسال شرکت خواهد کرد، مشاهده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات