ردمی K30 به نمایشگر دارای حفره و فناوری 5G مجهز خواهد شد

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد گوشی ردمی K30 را با نمایشگر حفره‌دار و البته فناوری 5G معرفی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند سری ردمی K20 یا همان می 9T از زمان عرضه توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را تجربه کنند و در بین محبوب‌ترین دستگاه‌های ساخته‌شده توسط شیائومی قرار گیرند. گرچه زمان زیادی از عرضه‌ی ردمی K20 به بازار نمی‌گذرد، اما چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند از همین حالا اطلاعات رسمی مربوط به نسل بعدی این گوشی را منتشر کنند.

شیائومی ساعاتی پیش با برگزاری مراسمی کوچک، اطلاعاتی مختصر درمورد ردمی K30 منتشر کرده و تا حدی ما را با ظاهر این گوشی نیز آشنا کرد. ماه‌ها است که شاهد انتشار اخباری ضد و نقیض درمورد احتمال ساخت گوشی 5G توسط ردمی هستیم؛ شرکت چینی سرانجام ساعاتی پیش به‌صورت رسمی شایعات را تأیید کرد. در جریان برگزاری رویداد معرفی ردمی ۸ در چین، مدیرکل ردمی روی صحنه حاضر شد و نخستین تصاویر مربوط به ردمی کی ۳۰ را همراه اطلاعاتی درمورد این گوشی منتشر کرد.

ردمی کی 30 شیائومی / Xiaomi Redmi K30

گوشی جدید ردمی درکنار پشتیبانی از فناوری 5G، از نمایشگر دارای حفره بهره خواهد گرفت؛ در واقع در قسمت بالای سمت راست این نمایشگر، شاهد حفره‌ای بیضی‌شکل خواهیم بود؛ ردمی K30 نخستین گوشی شیائومی خواهد بود که به چنین نمایشگری مجهز می‌شود.

مدیرکل ردمی تیزر کوتاهی را از گوشی K30 در صفحه‌ی رسمی‌اش در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد حفره‌ی گوشی جدید ردمی شبیه به آن چیزی است که پیش‌تر در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس مشاهده کرده‌ایم. در واقع ردمی K30 همچون اس ۱۰ پلاس قرار است به دوربین سلفی دوگانه در قسمت بالای سمت راست نمایشگرش مجهز شود.

ردمی کی 30 شیائومی / Xiaomi Redmi K30

ردمی در کنار موارد یادشده، جزئیات دیگری را نیز از گوشی کی ۳۰ منتشر کرده است. بر این اساس، محصول بعدی ردمی از 5G دوگانه پشتیبانی خواهد کرد؛ این یعنی ردمی K30 از شبکه‌های SA (حالت مستقل) و همچنین NSA (حالت غیرمستقل) بهره‌مند است.

ظاهرا شبکه‌ی NSA این گوشی برای انجام برخی کارها نظیر برقراری ارتباط بین برج‌های مخابراتی و سرورها، متکی بر زیرساخت‌های فعلی LTE است. بهره‌مندی از 5G دوگانه باعث می‌شود که اتصال ردمی K30 به این شبکه به‌شکل بهتری صورت پذیرد؛ در ضمن این کار، باعث کاهش هزینه‌ی توسعه‌ی 5G در مناطق جدید می‌شود.

ردمی کی 30 شیائومی / Xiaomi Redmi K30

مدیرکل ردمی در مورد قیمت گوشی ردمی K30 اعلام کرده است که قرار نیست مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G بازار باشد، اما قیمت‌گذاری آن در راستای سیاست‌های همیشگی ردمی خواهد بود. در واقع گوشی‌های ردمی همواره در مقایسه با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، قیمت بسیار خوبی دارند و ظاهرا K30 نیز قرار است ادامه‌دهنده‌ی همین راه باشد. طبق برخی ادعاهای مطرح‌شده از سوی رسانه‌ها، ردمی قصد دارد گوشی K30 را با تراشه‌ی موردانتظار کوالکام ۷۲۵۰ که از 5G دوگانه پشتیبانی می‌کند، در بازار عرضه کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات