اسلک روزانه ۱۲ میلیون کاربر فعال دارد

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
اسلک از پرکاربردترین سرویس‌های ارتباط سازمانی و مدیریت پروژه محسوب می‌شود که امروز به آمار ۱۲ میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است.
تبلیغات

اسلک در جدیدترین آمار خود ادعا کرد که روزانه ۱۲ میلیون کاربر فعال دارد. پلتفرم همکاری سازمانی اسلک اکنون جزو پرطرفدارترین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود و آن‌ها ادعا می‌کنند که کاربرانشان بیش از کاربران رقیب یعنی Microsoft Teams، در پلتفرم فعالیت می‌کنند.

آمار قبلی اسلک با موضوع کاربران فعال روزانه، ماه ژانویه منتشر شد که تعداد آن‌ها را ۱۰ میلیون نفر عنوان می‌کرد. مایکروسافت در ماه ژوئیه آمار مشابهی منتشر و ادعای پست سر گذاشتن اسلک را با ۱۳ میلیون کاربر روزانه مطرح کرد. به‌هرحال انتشار آمارها درگیری بین دو شرکت و پلتفرم را به فاز شدیدتری برد.

اسلک امروز ادعا می‌کند که آمار کاربران فعال، برای نشان دادن تأثیرگذاری پلتفرم کافی نیست. آن‌ها از عبارت Deep Engagement برای نشان دادن مشارکت کاربران در پلتفرم استفاده می‌کنند و آن را گواهی بر نفوذ عمیق‌تر بر بازار می‌دانند. شرکت ادعا می‌کند که کاربران سرویس پولی روزانه بیش از ۹ ساعت به سرویس متصل هستند و حدود ۹۰ دقیقه نیز فعالیت مستمر و حضور فعالانه دارند.

برایان الیون، معاون ارشد اسلک، در پستی وبلاگی پیرامون آمار کاربران فعال نوشت:

چنین استفاده‌ی فعالانه‌ای به چه معنا خواهد بود؟ این آمار، به‌صورت میانگین پنج میلیارد فعالیت هفتگی در پلتفرم را نشان می‌دهد. فعالیت‌هایی که شامل خواندن و نوشتن پیام، بارگذاری و نظر دادن روی فایل‌ها، انجام جست‌وجو و مهم‌تر از همه، تعامل با اپلیکیشن‌ها می‌شود.
Microsoft Teams

اسلک با وجود آمار کمتر نسبت به تیمز، کاربران فعال‌تری دارد

اسلک در پست وبلاگی خود اشاره‌ی مستقیمی به پلتفرم مایکروسافت تیمز نمی‌کند، اما به‌هرحال اطلاعات پس‌زمینه‌ای ارائه‌شده توسط سخنگوی شرکت، نشان از درک شدت رقابت از سوی آن‌ها دارد. به‌عنوان مثال، گزارش اخیر سرویس Okta نشان می‌دهد که از میان مشتریان Okta که از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کنند، استفاده از اسلک از ۱۱ به ۳۱ درصد افزایش یافته است. این افزایش از اکتبر ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ ثبت شد. سرویس Productiv هم مطالعه‌ی موردی روی دو سرویس انجام داد و اثبات کرد که یک کاربر در استفاده از اسلک، ۱۰ برابر درگیری و استفاده‌ی فعالانه‌ی بیشتر نسبت به تیمز دارد.

در بخش دیگری از گزارش اسلک ادعا می‌شود که در بخش پایگاه مشتریان، سطوح مشابهی از افزایش درگیری و کاربرد فعالانه دیده می‌شود. میان ۵۰ مشتری برتر آن‌ها که حداقل ۷۰ درصد از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کنند، از ابزارهای هماهنگی آفیس با اسلک بهره می‌برند. همه‌ی آمارها و بررسی‌های مذکور این امکان را به اسلک می‌دهد تا مشتریان و کاربران خود را با وجود تعداد کمتر، فعال‌تر و علاقه‌‌مندتر از سرویس رقیب نشان دهد.

الیوت در بخش دیگری از پست وبلاگی می‌نویسد:

با وجود افزایش تعداد کاربران فعال روزانه‌، ما موفقیت را با ارزشی می‌سنجیم که کاربران از اسلک دریافت می‌کنند. ارزش مذکور با درگیری فعالانه و عمیق آن‌ها سنجیده می‌شود. به زبان ساده اگر کاربران از سرویس استفاده‌ی فعالانه نداشته باشند، نمی‌توان آن را ابزار همکاری موفقی دانست.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات