کروم بوک 315 ایسر مجهز به پردازنده AMD معرفی شد

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کروم بوک 315 ایسر نخستین کروم‌بوک این شرکت است که از پردازنده‌ی AMD استفاده می‌کند؛ این لپ‌تاپ شب گذشته در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد.
تبلیغات

ایسر سال‌ها است که در حوزه‌ی تولید کروم‌بوک نقش پررنگی در بازار ایفا می‌کند و طی سال‌های اخیر، همواره محصولات جدیدی را با طراحی جالب به این دسته‌محصولات اضافه کرده است. در سال ۲۰۱۵، این شرکت از نخستین کروم‌بوک خود با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی رونمایی کرد؛ نمایشگر ۱۵.۶ اینچ در آن زمان نمایشگری غیرمعمول به‌شمار می‌آمد، اما امروزه در لپ‌تاپ‌های زیادی شاهد نمایشگرهایی با این اندازه هستیم.

ایسر با معرفی کروم‌بوک ۳۱۵ در نمایشگاه CES 2019، بار دیگر به بازار کروم‌بوک‌ها بازگشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. Acer Chromebook 315 در کنار کروم‌بوک ۱۴ شرکت اچ‌پی، یکی از نخستین کروم‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌ی AMD به‌ شمار می‌آید.

کروم بوک 315 ایسر / Acer Chromebook 315

مشخصات کروم بوک ۳۱۵ ایسر تا حد زیادی به کروم‌بوک ۱۵ همین شرکت شباهت دارد. آن مدل خاص از لپ‌تاپ‌های ایسر دارای پردازنده‌ی پنتیوم اینتل بود و از قیمت پایه‌ی ۴۰۰دلاری بهره می‌بُرد. از طرفی، کروم‌بوک ۳۱۵ دارای پردازنده‌ی سری A نسل هفتمی AMD است و از گرافیک سری رادئون بهره می‌گیرد. این لپ‌تاپ با داشتن قیمت پایه‌ی ۲۸۰دلاری می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای دانشجویان باشد.

کروم بوک 315 ایسر / Acer Chromebook 315
کروم بوک 315 ایسر / Acer Chromebook 315

امروزه اکثر کروم‌بوک‌های بازار از پردازنده‌های سری پنتیوم، سلرون یا کور شرکت اینتل به‌همراه حافظه‌ی گرافیکی مجتمع این شرکت استفاده می‌کنند. درحالی‌که برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که AMD نمی‌خواهد در بازار پایین‌رده‌ها به‌ جنگ اینتل برود، ظاهرا این اتفاق قرار نیست رخ دهد و ای‌ام‌دی در پی آن است تا به‌مرور زمان، بازار لپ‌تاپ‌های پایین‌رده را قبضه کند. رقابت بین AMD و اینتل در این بخش از بازار، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران کروم‌بوک‌ها باشد.

کروم بوک 315 ایسر / Acer Chromebook 315

از میان دیگر مشخصات فنی کروم‌بوک ۳۱۵ ایسر می‌توان به ۸گیگابایت حافظه‌ی رم، دو درگاه USB-C، دو درگاه USB 3.0، بلوتوث ۴.۲ و کیبورد مجهز به نور پس‌زمینه اشاره کرد (البته ویژگی آخر، تنها در مدل مخصوص این دستگاه با نمایشگر لمسی در دسترس است).

عرضه‌ی کروم‌بوک ۳۱۵ ایسر در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۹ (بهمن-اسفند ۱۳۹۷) با قیمت پایه‌ی ۲۸۰دلار آغاز خواهد شد.

کروم بوک 315 ایسر / Acer Chromebook 315

مشخصات فنی لپ‌تاپ کروم‌بوک ۳۱۵ ایسر

پردازنده‌ی مرکزی

AMD A6-9220C

یا

AMD A4-9120C

اندازه‌ی نمایشگر

۱۵.۶ اینچ

سیستم‌عامل

کروم OS

حافظه‌ی رم

حداکثر ۸ گیگابایت

GPU

سری رادئون ای‌ام‌دی

حافظه‌ی داخلی

۳۲ گیگابایت از نوع eMMC

ارتباطات

دو درگاه 

USB Type-C

دو درگاه 

USB 3.0

وای‌فای 

802.11ac

بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲

ورودی هدفون و میکروفون

وزن

۱.۷ کیلوگرم

قیمت

۲۸۰ دلار برای مدل پایه

تاریخ عرضه

بهمن-اسفند ۱۳۹۷

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها در بخش لپ‌تاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات