خودرو روسی لادا با نوشابه هم کار می‌کند؟

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کانال Garage 54 در یوتیوب ویدئویی از مدل قدیمی لادا منتشر کرده که تا مسافتی محدود از نوشابه‌ی کوکاکولا به‌جای بنزین استفاده می‌کند.
تبلیغات

تاکنون، مطالب زیادی درباره‌ی خودروِ لادا (Lada) شنیده‌ایم که بیشتر به عملکرد آن در وضعیت سخت و استفاده از سوخت‌های نامعمول اشاره می‌کنند. به‌عنوان مثال، پیش‌از‌این ویدئوهایی از روشن‌کردن پیشرانه‌ی لادا با روغن نباتی خوراکی و شکر و نمک منتشر شده که صرفا برای چند دقیقه ادامه داشته است. قابلیت کارکرد این خودرو به‌حدی است که می‌تواند پس از یک‌ سال خوابیدن در انبار، بلافاصله با تک‌استارت روشن شود و مانند روز اول کار کند. این اطلاعات نشان می‌دهند چگونه خودروِ لادا می‌تواند در وضعیت بسیار سخت کارایی داشته باشد. حال که می‌دانید لادا با وجود ریختن نوشابه‌ی کوکاکولا در باک بازهم روشن می‌شود، این سؤال مطرح می‌شود: «تا چه مسافتی می‌توان با آن رانندگی کرد؟»

کوکاکولا

ممکن است با کاربردهای نامعمول نوشابه‌ی کوکاکولا آشنا باشید. برخی از این کاربرد‌ها عبارت‌اند از: رفع زنگ‌زدگی، تمیزکردن آشپزخانه و سرویس بهداشتی، ازبین‌بردن بوهای تند، چربی‌ها، آفت‌کُشی، کاهش درد موضعی، روشن‌کردن موهای حیوانات و پاک‌کردن آدامس. گردانندگان کانال Garage 54 در یوتیوب این‌بار تصمیم گرفتند نوشابه را به‌عنوان سوخت لادا آزمایش کنند. آن‌ها یک بطری کوکاکولا را در باک سوخت خودروِ لادا ریختند تا نهایت مسافت قابل‌حرکت را اندازه‌گیری کنند.

Lada Coca-Cola / خودرو لادا کوکاکولا

خودروِ روسی بدون هیچ‌ مشکلی اولین کیلومتر را طی کرد. بااین‌حال پس از رسیدن به علامت ۱.۷ کیلومتر، پیشرانه‌ی لادا شروع به ریپ‌زدن کرد. راننده سعی کرد خودرو را روشن نگه دارد؛ اما فایده‌ای نداشت و لادای نگون‌بخت خیلی زود خاموش شد. درادامه، آن‌ها سعی کردند با هُل‌دادن خودرو را روشن کنند؛ اما تلاششان بی‌فایده بود.

Coca-Cola / کوکاکولا

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، فیلتر روغن و نیز کاربراتور پیشرانه‌ی لادا پر از نوشابه‌ی کوکاکولا شد. گردانندگان کانال Garage 54 با تخلیه‌ی سیستم‌ سوخت‌رسانی همراه‌با تغییر فیلتر روغن، سعی کردن پیشرانه را احیا کنند.

از دیگاه شما، لادا پس‌ از‌ این تلاش دوباره به زندگی بازمی‌گردد؟ برای آگاهی از نتیجه‌ ویدئو را تا پایان تماشا کنید. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات