اسپاتیفای به‌زودی امکان مسدودکردن خوانندگان را فراهم می‌کند

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای اعلام کرده قصد دارد به‌زودی امکان بی‌صدا و مسدودکردن خوانندگان مختلف را برای کاربرانش امکان‌پذیر کند.
تبلیغات

اسپاتیفای (Spotify) امروزه بزرگ‌ترین پلتفرم استریم موسیقی دنیا به‌شمار می‌آید که روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا ازطریق آن به موسیقی گوش می‌دهند. مدیران این اپلیکیشن اعلام کرده‌اند به‌زودی امکان مسدودکردن خوانندگان را برای کاربرانش فراهم می‌سازند.

از مدتی پیش، اسپاتیفای ویژگی جدیدی را به‌صورت آزمایشی با نام Don’t Play This Artist به نسخه‌ی iOS اپلیکیشن خود اضافه کرده است. آن‌طور که وب‌سایت ورج مدعی شده، این اپلیکیشن به‌زودی میزبان قابلیت مسدودکردن خوانندگان خواهد بود. اگر خواننده‌ای را مسدود کنید، موسیقی‌های او به‌طور کلی در هیچ‌جا، ازجمله پلی‌لیست‌ها و جدول برترین‌ها و حتی ایستگاه‌های رادیویی، برایتان پخش نخواهد شد.

ظاهرا قابلیت مسدودکردن، تنها مخصوص آن دسته از آهنگ‌هایی است که خواننده‌ی مدنظر به‌تنهایی خوانده است و فعلا آهنگ‌هایی را شامل نمی‌شود که با همکاری فرد دیگری خوانده است. گفته می‌شود اسپاتیفای از مدت‌ها پیش قصد داشته چنین قابلیتی را اجرایی کند؛ اما درنهایت بنا به‌دلایلی، در سال ۲۰۱۷ از انجام این کار منصرف شده است. با‌این‌حال آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد، اسپاتیفای از این تصمیم خود منصرف شده و این‌بار باجدیت قصد دارد قابلیت مسدودکردن را به پلتفرمش اضافه کند.

اسپاتیفای

یکی از دلایل اصلی اسپاتیفای برای اتخاذ این تصمیم را می‌توان به جنجال‌های اخیر درباره‌ی یکی از خوانندگان ربط داد. به‌دنبال افشای اسناد مربوط به رسوایی اخلاقی خواننده‌ای به‌نام آر. کِلی (R. Kelly)، عده‌ی زیادی از مردم حذف آهنگ‌های او را خواستار شدند. کاربران با به‌راه‌اندازی پویش MuteRKelly# نقش مهمی در اتخاذ این تصمیم اسپاتیفای ایفا کردند.

البته، این پلتفرم استریم موسیقی پیش‌تر نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده بود. اسپاتیفای مدتی پس از افشای اسناد مذکور، آهنگ‌های آر. کِلی را از پلی‌لیست‌های ساخته‌شده‌ی خودش حذف کرد. با‌این‌حال، گزارش‌های اخیر نشان داده‌اند این کار اسپاتیفای چندان تأثیرگذار نبوده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این قابلیت و اقدام اسپاتیفای چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات