کابل‌کشی فیبر نوری به منازل رایگان شد

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی مدیرعامل مخابرات، کابل‌کشی فیبر نوری به منازل از این به‌بعد کاملا رایگان انجام خواهد شد.
تبلیغات

مهندس مجید صدری امروز و در جریان نشست خبری شرکت مخابرات ایران، اعلام کرد ازاین‌پس، هزینه‌ای بابت کابل‌کشی فیبر نوری به منازل و شرکت‌ها دریافت نخواهد شد. پیش‌ازاین هزینه‌ای ۳۰۰ هزار تومانی و بیشتر از کاربران برای کابل‌کشی فیبر نوری دریافت می‌شد که این روند از این به‌بعد تغییر خواهد کرد. 

همچنین، مدیرعامل مخابرات افزود تاکنون ۱.۵ میلیون پورت فیبر نوری دراختیار کاربران قرار گرفته؛ اما روند گسترش فیبر نوری سرعت مناسبی نداشته و مخابرات با طرح تانوما سعی می‌کند این فناوری را گسترش دهد. بدین‌ترتیب، اگر هر فردی در هر جای ایران درخواست کابل‌کشی فیبر نوری داشته باشد، مخابرات و پیمان‌کاران آن موظف خواهند بود به‌رایگان این خدمت را ارائه دهند و اگر هزینه‌ای در این زمینه دریافت شود، باید به کاربر بازگردانده شود.

مجید صدری در ادامه از ارائه‌ی تسهیلات فیبر نوری خبر داد. این شرکت برای افزایش مشترکان خود، درنظر دارد طی طرح‌های خاصی، مودم‌های فیبر نوری را رایگان یا اقساطی دردسترس کاربران قرار دهد. دریافت هزینه‌ی برابر با سرویس‌های اینترنت ADSL، دیگر اقدامی است که مخابرات برای همه‌گیرکردن فیبر نوری انجام داده است. 

نشست خبری مخابرات

در نشست خبری امروز، مدیرعامل مخابرات از موفقیت این شرکت در جلوگیری از ریزش کاربران ADSL خود از شهریور امسال خبر داد. ارائه‌ی سرویس‌های بهتر و خدمات پس از فروش مناسب و رسیدگی به مشکلات مشتریان، ازجمله اقداماتی است که با انجام آن‌ها برای کاربران دیتا، شرکت مخابرات موفق شده رضایت مشتریان را افزایش دهد و آن‌ها را در مجموعه‌ حفظ کند. 

شرکت مخابرات ایران پیش‌تر طرحی برای ارائه‌ی اینترنت وای‌فای عمومی آغاز کرده بود که به‌گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، اکنون ۳۰۰ نقطه به اینترنت عمومی مجهز شده‌اند و افزایش آن به ۱۰۰۰ نقطه در دستورکار قرار دارد. همچنین به‌گفته‌ی مجید صدری، مخابرات در‌حال‌حاضر از چهار DNS اختصاصی در تهران بهره می‌برد که به کاهش پینگ از میانگین ۱۲۵ به ۲۵ میلی‌ثانیه منجر شده است. 

به‌گفته‌ی مدیرعامل مخابرات، افزایش ۶۱ درصدی مصرف روزانه‌ی کاربران دیتای مخابرات و افزایش ۵۵ درصدی مصرف دیتای بین‌المللی درکنار افزایش ۴ برابری ترافیک داخلی، از دیگر دستاوردهای یک سال گذشته‌ی این شرکت بوده داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات