گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ تا پایان سال میلادی عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد گوشی انعطاف‌پذیرش را اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

سامسونگ ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که روی نوعی گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر کار می‌کند. این شرکت تاکنون جزئیاتی را در ارتباط با تاریخ عرضه‌ی این دستگاه مورد انتظار به‌بازار اعلام نکرده بود؛ با این‌حال کره‌ای‌ها اخیرا به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند که این گوشی هوشمند، اواخر سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار خواهد گرفت.

دی‌جی کو، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ، تایید کرده است که این شرکت قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، گوشی هوشمند انعطاف‌پذیرش را عرضه کند. وی گفته «زمان آن فرا رسیده است که سامسونگ، گوشی منعطف خودش را ارائه دهد».

شایعات اخیر می‌گفتند که این غول فناوری قصد دارد نخستین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیرش را اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به‌بازار عرضه کند. با این‌حال، اخیرا برخی گزارش‌ها منتشر شده‌ بودند که از امکان عرضه‌ی گوشی انعطاف‌پذیر توسط رقبای چینی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ خبر می‌دادند. مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ حدودا سه هفته پیش مدعی شد که این شرکت شدیدا دوست دارد نخستین سازنده‌‌ای باشد که گوشی منعطف به‌ بازار عرضه می‌کند.

Foldable

با در نظر گرفتن این موضوع، تایید عرضه‌ی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ در سال ۲۰۱۸، آن‌چنان تعجب برانگیز نیست. تاکنون تاریخ عرضه‌ی دقیقی مشخص نشده است؛ با این‌حال دی‌جی کو گفته که احتمالا این دستگاه طی رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ ۲۰۱۸ (SDC 2018) در روزهای هفتم و هشتم نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان ۱۳۹۷) در سان‌فرانسیسکو معرفی خواهد شد.

مدیرعامل بخش موبایل Samsung در گفت‌گو با وب‌سایت CNBC گفته است که این گوشی انعطاف‌پذیر می‌تواند تجربه‌ی منحصر به‌فردی را به کاربر ارائه دهد. وی مدعی است که اگر کاربران گوشی را خم نکنند، خواهند توانست از اکثر ویژگی‌های کاربردی آن بهره بگیرند. با این‌حال اگر آنان بخواهند در اینترنت به‌جستجو بپردازند یا جزئیات بیشتری را در نمایشگر ببینند، می‌توانند آن را خم کنند. کو گفته است که این دستگاه در حالت خم‌نشده، می‌تواند تجربیات بیشتری را در مقایسه با تبلت‌های امروزی بازار در اختیار کاربر قرار دهد. او می‌گوید:

این دستگاه در حالت معمولی (خم‌نشده) چه برتری‌هایی نسبت به تبلت‌های امروزی بازار دارد؟ اگر این دستگاه در حالت معمولی تجربه‌ای شبیه به تبلت‌های امروزی را ارائه دهد، چرا باید از مشتریان انتظار داشت که به خرید آن اقدام کنند؟

کو می‌گوید که تمامی ویژگی‌ها، دستگاه‌ها و به‌طور کلی محصولاتی که سامسونگ توسعه می‌دهد، باید پیام‌های معنی‌داری برای مشتریان داشته باشند؛ این امر بدین خاطر است تا وقتی مشتریان دستگاه را در دست می‌گیرند، دلیل ساخت آن را به‌خوبی بفهمند.

تاکنون جزئیات رسمی مربوط به مشخصات فنی این گوشی منتشر نشده؛ در ضمن فعلا نمی‌دانیم که گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ، قرار است چقدر قیمت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات