جزئیات تازه‌ای از آیپد پرو، اپل واچ 4 و مک ‌بوک ارزان‌قیمت مجهز به تاچ آیدی فاش شد

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری رویداد معرفی آیفون ۲۰۱۸ در روز چهارشنبه، جزئیات تازه‌ای از اپل واچ ۴، آیپد پرو نسل جدید و مک‌بوک ارزان‌قیمتِ مجهز به تاچ آیدی فاش شد.
تبلیغات

به فاصله‌ی کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری رویداد بزرگ اپل در ۲۱ شهریور، مینگ چی کو، تحلیگر قابل اطمینان زنجیره‌ی تامین، آخرین پیش‌بینی‌های خود را از این مراسم منتشر کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جزئیاتی تازه درباره‌ی آیفون میان‌رده‌ی موسوم به «Xr»، آیپدهای جدید مجهز به USB-C، مک‌بوک ارزان‌تر با تاچ آیدی و اپل واچ نسل ۴ اشاره کرد. آنچه کو به‌طور دقیق از مراسم فردای اپل انتظار دارد، به‌شرح زیر است:

  • آیفون ۶.۱ اینچی همچنان به‌دلیل مسائل مربوط به کیفیت مونتاژ و نمایشگر در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر عرضه خواهد شد. هرچند روز یکشنبه گزارش شد که مدل میان‌رده‌ی آیفون ۲۰۱۸، XC نام دارد؛ اما بلومبرگ در گزارشی جدیدتر مدعی شده است که این مدل، آیفون Xr نامیده و با موجودی محدود عرضه خواهد شد.
  • آیپد پرو مجهز به سیستم احراز هویت فیس آیدی خواهد بود و برای نخستین بار، درگاه لایتنینگ آن با USB-C تعویض خواهد شد. آپید پرو نسل جدید همچنین به‌همراه شارژر تازه‌ی ۱۸ واتی USB-C عرضه می‌شود که تصویر آن ماه گذشته منتشر شد. با این حال آیفون، شارژ ۵ واتی و درگاه لایتنینگ را کماکان حفظ خواهد کرد.
  • مک‌بوک ارزان‌قیمتی که از چندی پیش شایعات آن منتشر می‌شود، احتمالا جانشین مک‌بوک ۱۲ اینچی، بدون تاچ بار و به‌همراه تاچ آیدی عرضه خواهد شد.
  • اپل واچ با حاشیه‌های نازک‌تر از الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) پشتیبانی خواهد کرد و تمام مدل‌های آن در قسمت پشت از سرامیک بهره خواهند گرفت (مدل نسل فعلی آلومینیومی و فاقد LTE از شیشه‌ی کامپوزیت استفاده می‌کند).

علاوه‌بر این، پیش‌بینی‌های کو شامل ایرپاد ۲ و پد شارژ ایرپاور نیز می‌شود؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ایرپاد ۲ طبق شایعات قبلی به‌معنی نسل تازه‌ای از ایرپاد با ویژگی «هی سیری» خواهد بود یا صرفا قاب شارژ تازه‌ای است که با ایرپاور سازگاری دارد.

هرچند کو در یادداشت خود به هر دو آیپد پرو جدید با درگاه USB-C و مک‌بوک با تاچ آیدی اشاره کرده است، هنوز مشخص نیست که آیا در رویداد روز چهارشنبه شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود یا این مراسم صرفا به آیفون و اپل واچ اختصاص خواهد داشت.

در رویداد فردا انتظار می‌رود اپل از سه مدل از آیفون رونمایی کند؛ یک مدل ۵.۸ اینچی ارتقایافته با نمایشگر OLED به نام آیفون Xs (آیفون ۱۰ اس)، مدل ۶.۱ اینچی LCD با نام احتمالی آیفون Xr) ۱۰ آر) و مدل بزرگتر ۶.۵ اینچی  OLED با نام احتمالی آیفون Xs Max) ۱۰ اس مکس). دو مدل OLED در رنگ جدید طلایی قابل سفارش خواهند بود و مدل LCD نیز در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد. اپل واچ ۴ نیز مجهز به نمایشگری بزرگتر در بدنه‌ای با حاشیه‌های نازک‌تر خواهد بود که می‌تواند اطلاعات بیشتری را نمایش دهد.

ادعای کو مبنی بر اینکه تمام مدل‌های اپل واچ، امسال از پشت سرامیکی ساخته خواهند شد، بدین معنی است که نسل ۴ ساعت هوشمند اپل تنها با بهره‌گیری از LTE قابل سفارش خواهد بود؛ زیرا اپل واچ ۳ در مدل‌های آلومینیومی مجهز به LTE از سرامیک بهره می‌گیرد؛ در حالی که مدل‌های آلومینیومی GPS که فاقد LTE هستند، از شیشه‌ی کامپوزیت استفاده می‌کنند.

از بین جزئیات افشاشده‌ی بالا، تعویض احتمالی درگاه لایتنینگ با USB-C در آیپد پرو بیش از همه جالب توجه به‌نظر می‌رسد. این جایگزینی، تغییر چشمگیری برای یک دستگاه iOS خواهد بود؛ البته برای کسی که علاقه‌مند به خرید لوازم جانبی آیپد و انجام وظایف جدی در این تبلت باشد. کو در یادداشت خود اشاره نکرده که تعویض درگاه در آیپد پرو، صرفا تغییری از لایتنینگ USB-A به لایتنینگ USB-C است؛ بلکه در عوض تغییر واقعی درگاه در آیپد محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات