ZTE از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ عرضه‌ گوشی‌های 5G را آغاز می‌کند

جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
زد‌تی‌ای در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸، برنامه‌ی زمانی خود را برای عرضه‌ی گوشی‌های 5G را اعلام کرد.
تبلیغات

ZTE در جریان رویداد IFA 2018 اعلام کرد که به ارائه‌ی «راهکارهای 5G برای دستگاه‌ها» متعهد است و هم‌اکنون در وضعیت توسعه‌ی این راهکارها قرار دارد. چینی‌ها مدعی هستند که در آینده، یکی از پیشگامان ارائه‌ی سرویس‌های 5G برای مصرف‌کنندگان خواهند بود و انتظار دارند که دستگاه‌های موبایل 5G آن‌ها از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود.

زد‌تی‌ای از افرادی که هم‌اکنون در شهر برلین به‌سر می‌برند، دعوت کرد که تا برای مشاهده‌ی فناوری‌ 5G این شرکت به نمایشگاه IFA مراجعه کنند؛ چرا که ظاهرا چینی‌ها فناوری یادشده را در نمایشگاه برلین به‌نمایش در خواهند آورد. مسئولان ZTE می‌گویند که مهندسان این شرکت چندین سال است که در حال کاری روی فناوری 5G هستند، ضمن اینکه راهکار‌های 5G زد‌تی‌ای برای دستگاه‌ها مبتنی بر چهار فناوری اصلی هستند.

به‌گفته‌ی مسئولان ZTE، تعداد آنتن‌های موجود در دستگاه‌های 5G نسبت به دستگاه‌های 4G افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و این شرکت از چینش‌های متفاوتی برای کارگذاری چندین آنتن در دستگاه‌ها بهره خواهد گرفت. چینی‌ها برای بهبود عملکرد آنتن‌ها در باند‌ها مختلف، ترفند‌های شکل‌دهی پرتو و تنظیم هوشمند استفاده خواهند کرد.

راهکار دوم زد‌تی‌ای به معماری سخت‌افزار مورد نیاز برای فناوری 5G بازمی‌گردد. چینی‌ها می‌گویند که معماری جدیدی را با هارمونیک و مدوله‌سازی متقابل بهبودیافته در دستگاه‌های خود به‌کار خواهند گرفت. مهندسان چینی به‌عنوان راهکار سوم، الگوریتم هوشمندی را استفاده خواهند کرد که میزان مصرف انرژی گوشی هوشمند در سناریوهای مختلف را به‌صورت خودکار بهینه خواهد کرد. 

ZTE ادعا می‌کند که با بهینه‌سازی طراحی ساختار از طریق استفاده از مواد مختلف انتشار حرارت در کنار پایش بی‌درنگ دما، میزان انتشار حرارت را بهبود خواهد داد. در کنار موارد یادشده، ظاهرا چینی‌ها به‌دنبال مواردی همچون بهبود تراکم لایه‌ها (Stack Density) نیز خواهند بود. 

اکنون که این خبر را مطالعه می‌کنید، فناوری 5G با سرعت هرچه تمام در حال پیشروی است؛ اما احتمالا برای از راه رسیدن دستگاه‌‌های تجاری مبتنی بر این فناوری باید تا نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی به انتظار بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات