آیفون 2018 از اپل پنسل پشتیانی نخواهد کرد

سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مینگ-چی کو مدعی است که آیفون‌های جدیدی که اپل به‌زودی معرفی می‌کرد، به اپل پنسل مجهز نخواهند بود.
تبلیغات

مینگ-چی کو، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، اخیرا ادعا کرده است که به‌علت عدم ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری خوب از سوی قلم Apple Pencil، کوپرتینویی‌ها از آن در آیفون‌های ۲۰۱۸ استفاده نخواهند کرد. این تحلیلگر معتقد است که اپل در بازه‌ی زمانی بین نهم تا شانزدهم سپتامبر (۱۹ تا ۲۵ شهریور) از سه مدل آیفون جدید رونمایی خواهد کرد؛ گفتنی است که پیشتر شایعاتی در رابطه با رونمایی اپل از آیفون‌های جدید در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) منتشر شده بود و گفته‌ی جدید مینگ-چی کو، مهر تاییدی بر آن‌ها می‌زند. گفته می‌شود که پیش‌فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ از ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) و عرضه‌ی رسمی آن‌ها نیز از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز خواهد شد.

آیفون‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچ اولد قرار است در همان ماه سپتامبر در دسترس کاربران قرار گیرند؛ اما مدل ۶.۱ اینچی به‌دلیل بروز برخی مشکلات در بخش تولید، اندکی بعد از دو مدل دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد.

کو انتظار دارد که اپل، آیفون‌های ۶.۱ و ۶.۵ اینچ را هر کدام در دو مدل مختلف (تک‌ سیم‌کارت و دو سیم‌کارت) به بازار عرضه کند؛ وی مدعی است که مدل‌های دو سیم‌کارت تنها برای برخی بازارهای خاص مثل بازار چین عرضه خواهند شد. گفته‌های مینگ-چی کو به‌طور کامل با گزارشی که اخیرا وب‌سایت Bloomberg به نقل از منابعی آگاه منتشر کرده بود، مطابقت دارد. طبق ادعای این تحلیلگر، آیفون ۵.۸ اینچ، مدل دو سیم‌کارت نخواهد داشت.

طبق جدولی که توسط مینگ-چی کو منتشر شده، انتظار می‌رود آیفون ۶.۵ اینچی به باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۳۰۰ تا ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعت، آیفون ۵.۸ اینچ به باتری دو سلولی با ظرفیت ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعت و آیفون ۶.۱ اینچ LCD به باتری تک سلولی با ظرفیت ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعت تجهیز شده باشند.

آیفون‌های ۲۰۱۸

مدل ۶.۵ اینچ اولد

مدل ۵.۸ اینچ اولد

مدل ۶.۱ اینچ LCD

پردازنده

A12

A12

A12

وضوح تصویر

۲۶۸۸ در ۱۲۴۲

۲۴۳۶ در ۱۱۲۵

۱۷۹۲ در ۸۲۸

DRAM (حافظه‌ی پویا)

۴ گیگابایت

۴ گیگابایت

۳ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی (گیگابایت)

۶۴/۲۵۶/۵۱۲

۶۴/۲۵۶/۵۱۲

۵۴/۲۵۶

فیس‌آی‌دی (به‌همراه ناچ)

دارد

دارد

دارد

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل دوگانه

۱۲ مگاپیکسل دوگانه

۱۲ مگاپیکسل یگانه

آنتن

4X4 MIMO

4X4 MIMO

2X2 MIMO

جنس قاب فلزی

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ

آلومینیوم

باتری

دو سلولی با ظرفیت ۳۳۰۰ تا ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت

دو سلولی با ظرفیت ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت

تک سلولی با ظرفیت ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت

تنوع رنگ‌بندی

۳ رنگ مختلف

۳ رنگ مختلف

۵ رنگ مختلف

هزینه‌ی مواد اولیه برای هر گوشی

۳۴۰ تا ۳۸۰ دلار

۳۱۰ تا ۳۴۰ دلار

۲۴۰ تا ۲۷۰ دلار

قیمت پایه

۹۰۰ تا ۹۹۹ دلار

۸۰۰ تا ۸۹۹ دلار

۶۰۰ تا ۶۹۹ دلار

احتمالا آیفون ۶.۵ اینچ از نمایشگری با وضوح تصویر ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسل، مدل ۵.۸ اینچ از نمایشگری با وضوح ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل و مدل ۶.۱ اینچ از نمایشگری با وضوح ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل بهره‌مند باشند.

همانطور که پیشتر در شایعاتی شنیده بودیم؛ دو آیفون رده‌بالای اپل دارای دوربین‌های دوگانه و مدل ۶.۱ اینچ دارای دوربین یگانه خواهند بود؛ آیفون‌های ۲۰۱۸ اولد از ۴ گیگابایت رم و حداکثر ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت بهره خواهند برد و از طرف دیگر، آیفون ۶.۱ اینچ به ۳ گیگابایت رم و حداکثر حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت مجهز خواهد شد.

آیفون 10 ایکس / iphone x

تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸ به تراشه‌ی A12 اپل مجهز خواهند بود

مدل ۶.۱ اینچی دارای مودم 2X2 MIMO و مدل‌های اولد دارای مودم سریع‌تر 4x4 MIMO خواهند بود. کو اخیرا گفته بود که انتظار دارد آیفون LCD در پنج‌رنگ قرمز، آبی، نارنجی، خاکستری و سفید و آیفون‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچ در سه‌رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی (Space Gray) در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرند.

تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸، حتی مدل ارزان‌قیمت ۶.۱ اینچ، قرار است به تراشه‌ی جدید A12 تجهز شوند؛ گفته می‌شود که آیفون ۶.۱ اینچ در حقیقت به‌عنوان مدل بعدی آیفون ۸ به بازار عرضه می‌شود. بد نیست بدانید که آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ همگی از تراشه‌ی A11 استفاده می‌کنند.

کو انتظار دارد که آیفون ۶.۱ اینچی LCD حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد فروش آیفون‌های جدید را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ و ۶۵ تا ۷۰ درصد فروش را نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹، به خود اختصاص دهند. انتظار می‌رود به‌لطف قیمت پایین این گوشی (بین ۶۰۰ تا ۶۹۹ دلار)، میزان درخواست برای خرید آن نسبت به گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۱۰، بسیار بیشتر باشد.

مینگ-چی کو پیشتر گفته بود که انتظار دارد آیفون ۵.۸ اینچی اولد با قیمت ۸۰۰ دلار و آیفون ۶.۵ اینچ اولد با قیمت ۹۰۰ تا ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شوند.

دیدگاه شما در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات