هیوندای i30 N پرفورمنس معرفی شد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای i30 N مدلی قدرتمند از هاچبک پرفروش هیوندای است و حالا در نسخه‌ی پرفرومنس، بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

تمامی تست‌های انجام شده روی i30 N نشان می‌دهند که این خودرو یکی از بهترین هاچبک‌های اسپرت موجود در بازار است و به خوبی می‌تواند با مدل‌های کهنه‌کار هم کلاس خود، مثل گلف GTi، فورد فوکوس ST و هوندا سویک Type-R رقابت کند. در حالی که هیوندای i30 N به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم کلاس خود را دارد اما هنوز، مهندسان کره‌ای را مجاب نکرده است.

Hyundai i30 N

هیوندای i30 N در حالت استاندارد به یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی توربوشارژردار به حجم ۲ لیتر مجهز است که می‌تواند ۲۷۱ اسب بخار قدرت تولید کند. اما مدل i30 N پرفورمنس که به تازگی معرفی شده دارای قدرت بیشتری است و پیشرانه‌ی آن می‌تواند ۳۰۹ اسب بخار قدرت تولید کند. البته ارتقا پیشرانه تنها مربوط به اسب بخار نمی‌شود بلکه شاهد افزایش چشمگیر گشتاور در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو هستیم. هیوندای i30 N دارای گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری است ولی گشتاور مدل i30 N پرفورمنس به ۴۹۸ نیوتون متر رسیده که عدد بسیار بالایی برای یک خودروی هاچبک با پیشرانه‌ی دو لیتری محسوب می‌شود.

اما این تمام ماجرا نیست؛ یک کیت ارتقا نرم افزاری هم برای i30 N پرفورمنس عرضه شده است که اصطلاحا چیپ تیونینگ نامیده می‌شود و در کنار سیستم اگزوز HJS می‌تواند قدرت این خودرو را به ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور را به ۵۲۴ نیوتون متر برساند. این کیت تیونینگ توسط یک تیونر با نام Racechip عرضه شده است. ریس‌چیپ، بجز ارتقا فنی این خودرو اقدام به اعمال یک سری تغییرات ظاهری روی هیوندای i30 N پرفورمنس کرده است و از رینگ‌های OZ مدل Racing Leggera در این مدل استفاده شده است که این رینگ‌ها از نوع آلیاژی سبک وزن بوده و روی آن‌ها تایرهای میشلن پایلت اسپورت 4S سوار شده‌اند.

برای بهبود پایداری این هاچبک اسپرت، ارتفاع به میزان ۱۵ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است و از کیت آنتی رولبار ساخت ایباخ استفاده شده است. روی بدنه نیز یک پوشش محافظ به کار گرفته شده است که ضمن کاربرد محافظتی برای رنگ خودرو، روی افزایش جذابیت بصری خودرو تاثیر گذاشته است که البته این پوشش ساخت شواب فولیا است.

Hyundai i30 N

کیت اگزوز HJS که در ابتدا به آن اشاره کردیم، نه‌تنها باعث افزایش قدرت پیشرانه‌ی این خودرو شده است بلکه صدای بسیار زیبایی نیز تولید می‌کند. کیت تیونینگ ریس‌چیپ، قابلیت نصب روی هیوندای ولوستر N که در بازار ایالات متحده نیز عرضه می‌شود دارد و مشخصات مشابهی به این مدل، می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات