تبلت ها هم رجیستر می‌شوند

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از تکمیل طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، حالا نوبت به تبلت‌هایی رسیده که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. به‌گفته‌ی سخنگوی طرح رجیستری، بستر اجرای طرح رجیستری تبلت‌ها آماده شده است.
تبلیغات

رجیستری گوشی‌های موبایل از سال گذشته کلید خورد تا اوایل سال جاری ادامه یافت و آخرین فاز اجرای این طرح در فروردین ماه عملیاتی شد. مسئولان، اجرای این طرح را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان می‌کنند و حتی اعلام کرده‌اند که میزان واردات قاچاق گوشی به کشور صفر شده است.

بر این اساس حالا ظاهرا نوبت به رجیستری تبلت‌ها رسیده و در فاز بعدی قرار است تبلت‌های سیم‌کارت‌دار مشمول این طرح شوند.

بر اساس گزارش حمیدرضا دهقانی‌نیا، کارهای فنی رجیستری تبلت انجام شده و بستر اجرای آن آماده است و آن‌ها در انتظار تعیین تکلیف تخصیص ارز وارداتی هستند.

دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه مرحله‌ی دوم اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و سایر تجهیزات دارای سیم‌کارت‌ مربوط به رجیستری تبلت بوده است، گفت:

در این مرحله قصد بر این است که تمامی تبلت‌های وارداتی به کشور که به سیم‌کارت مجهز هستند، در سامانه ثبت و شناسایی رجیستری به ثبت برسند.

به‌گفته‌ی وی، در صورتی که مشکل تامین ارز واردات و تکلیف ارزهای تخصیص داده‌شده به واردکنندگان گوشی موبایل مشخص شود، طرح رجیستری تبلت را اعمال می‌کنند.

منتظر هستیم مشکل پیش‌آمده در بازار گوشی تلفن همراه حل شود و در غیر این صورت امکان تعمیم طرح رجیستری برای تبلت وجود ندارد؛ چرا که واردکنندگان تبلت نیز همین واردکنندگان موبایل هستند و دولت باید تکلیف آنها را برای دادن ارز دولتی مشخص کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات