کدام سریعتر است؟ بی ام و 740Le یا لکسوس LS 500h

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کلاس سدان‌های لوکس هیبریدی، جذابیت زیادی دارد. با یک ویدئوی دیدنی، مقایسه‌ای کوتاه بین بی‌ام‌و 740Le و لکسوس LS 500h خواهیم داشت.
تبلیغات

بی‌ام‌و 740Le و لکسوس LS 500h سدان‌های لوکس سایز بزرگی هستند که هر دو به پیشرانه‌های هیبریدی مجهز شده‌اند. البته این خودروهای لوکس چندان مناسب رقابت‌های درگ نیستند و کمتر پیش می‌آید که در پیست، استفاده شوند. به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر شده است که رقابت این دو خودروی پهن‌پیکر را در اتوبان‌های آلمان نشان می‌دهد. در این فیلم کوتاه، بی‌ام‌و 740Le و لکسوس LS 500h برای رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

BMW 7 series 730 740

قبل از دیدن ویدیو به مقایسه‌ی مشخصات این خودروها می‌پردازیم. بی‌ام‌و 740Le از جدیدترین محصولات بی‌ام‌و است که به پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی مجهز شده. این خودرو با یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ، می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در کنار این موتور احتراق داخلی از یک موتور برقی با قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌ متر نیز استفاده شده است. نیروی این مجموعه‌ی هیبریدی با استفاده از یک جعبه دنده هیبریدی ۸ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. قدرت کلی مجموعه هیبریدی این خودرو ۳۲۱ اسب بخار و گشتاور آن ۵۰۰ نیوتن‌ متر است. برای تامین انرژی مورد نیاز موتور برقی بی‌ام‌و از یک باتری لیتیویوم با ظرفیت ۹.۲ کیلووات ساعت استفاده شده است. بی‌ام‌و 740Le با این باتری می‌تواند در حالت تمام الکتریکی مسافت ۴۸ کیلومتر را طی کند. شارژ کردن باتری‌ها با استفاده از پریز ۲۴۰ ولتی نیز، در ۴ ساعت انجام می‌شود.

لکسوس LS

در سمت، لکسوس LS 500h قرار دارد که از یک پیشرانه‌ی هیبریدی بهره‌مند است. لکسوس LS 500h از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر  Vشکل بنزینی در کنار ۲ موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموع قدرت آن‌ها به ۳۵۴ اسب بخار می‌رسد. موتور بنزینی لکسوس همچنین این توانایی را دارد تا با سیکل اتکینسون کار کند. متاسفانه لکسوس و تویوتا اعدادی را در خصوص گشتاور تولیدی محصولات هیبریدی خود منتشر نمی‌کنند و همچنین اشاره‌ای نیز به شعاع حرکتی خودروهای هیبریدی خود در حالت تمام برقی ندارند.

در خصوص سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این دو خودرو هم باید اشاره کنیم که بی‌ام‌و می‌تواند در ۵.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که لکسوس این کار را در ۵.۴ ثانیه انجام می‌دهد، پس کمی سریع‌تر از بی‌ام‌و است. با این وجود اما عملکرد این خودروها تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دیدنی و بسیار جالب است، پس پیشنهاد می‌کنیم تماشای ویدیوی انتهای مطلب را از دست ندهید.       

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات