هواوی میت 20 با تراشه 7 نانومتری کرین 980 عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس تازه‌ترین گزارش، گوشی هوشمند نسل بعدی هواوی میت ۲۰ در ماه اکتبر و به‌همراه نخستین پردازنده‌ی ۷ نانومتری دنیا به‌نام کرین ۹۸۰ از راه خواهد رسید.
تبلیغات

هواوی به‌تازگی اعلام کرد که تراشه‌ی کرین ۹۸۰ به‌عنوان نخستین تراشه‌ی ۷ نانومتری گوشی‌های هوشمند، در فبلت‌های پرچمدار سری میت ۲۰ به‌کار گرفته خواهد شد. به گفته‌ی ریچارد یو، مدیرعامل هواوی CBG، این شرکت کرین ۹۸۰، نخستین تراشه‌ی ۷ نانومتری تجاری جهان را در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ رونمایی خواهد کرد و گوشی‌های هوشمند سری میت ۲۰ که اندکی بعد معرفی می‌شوند، مجهز به این پردازنده خواهند بود. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده، «هواوی میت ۲۰ به‌همراه نخستین تراشه‌ی ۷ نانومتری جهان در ماه اکتبر (مهر یا آبان) عرضه خواهد شد». حرکت به سمت فرایند ساخت کوچک‌تر، به‌معنی ایجاد تراشه‌ای قدرتمندتر و بهینه‌تر است. در نتیجه به‌صورت منطقی می‌توان از تراشه‌ی جدید هواوی عملکرد پایدارتر، کارایی به‌کلی بهبودیافته‌تر و مصرف کمتر انرژی را انتظار داشت.

به‌صورت گسترده انتظار می‌رود که کوالکام و اپل نیز در ارائه‌ی تراشه‌ی ۷ نانومتری گوشی‌های هوشمند به‌زودی به هواوی ملحق شوند. کوالکام به‌صورت سنتی جدیدترین تراشه‌ی پرچمدار خود خود را همیشه در انتهای سال معرفی می‌کند و آن را به‌صورت گسترده در سال جدید در اختیار شرکت‌های سازنده‌‌ی گوشی هوشمند قرار می‌دهد. در همین حال، اپل و هواوی نیز معمولا در نیمه‌ی دوم سال دست به معرفی تراشه‌های جدید خود می‌زنند و تا پیش از پایان سال، گوشی‌های خود را با بهره‌گیری از آن روانه‌ی بازار می‌کنند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که هم‌اکنون رقابتی بین اپل و هواوی برای عرضه‌ی نخستین گوشی مجهز به تراشه‌ی ۷ نانومتری در جریان است.

مشخصات احتمالی هواوی میت ۲۰

بیانیه‌ی مطبوعاتی اخیر Huawei به‌طرز عجیبی به شایعات پیرامون مشخصات Kirin 980 نیز اشاره کرده است. بر همین اساس، تراشه‌ی ۷ نانومتری این شرکت از طراحی هشته هسته‌ای Cortex-A76 و Cortex-A55 و پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی بهره می‌گیرد. با وجود آنکه هوای خود به ادعاهای یادشده اشاره کرده است؛ اما فعلا نمی‌توان از صحت آن‌ها، به‌خصوص ادعای مربوط به ساخت پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی چندان مطمئن بود. این شرکت چینی سال گذشته نیز بیانیه‌ای مشابهی را برای سری میت ۱۰ منتشر کرد؛ در حالی که بعدا مشخص شد برخی از اطلاعات مطرح‌شده حقیقت نداشتند.

در بیانیه‌ای که سال گذشته در آستانه‌ی عرضه‌ی میت ۱۰ منتشر شد، آمده بود که این گوشی به‌همراه دوربین اصلی دوگانه‌ی ۲۰ مگاپیکسل و لنز با گشادگی دیافراگم f/1.7 معرفی خواهد شد. حال آنکه سری میت ۱۰ از ساختار دوربین دوگانه‌ی ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسل با گشادگی دیافراگم f/1.6 بهره می‌گیرد. در نتیجه تنها موردی که فعلا می‌توان از آن مطمئن بود، این است که سری Mate 20 به‌همراه تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات