ویژگی مکالمه گروهی فیس تایم با تاخیر منتشر می‌شود

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
در آخرین نسخه‌ی بتا سیستم‌های عامل iOS و MacOS، ویژگی مکالمه‌ی گروهی از فیس‌تایم حذف شده است؛ بدین مفهوم که این قابلیت با تأخیر منتشر خواهد شد.
تبلیغات

ویژگی مکالمه‌ی گروهی فیس‌تایم که تا ۳۲ نفر را پشتیبانی می‌کرد و قرار بود توسط iOS 12 در اختیار کاربران قرار گیرد، حال به‌نظر می‌رسد که با تأخیر مواجه شده است.

در آخرین نسخه‌ی بتای سیستم‌های عامل iOS 12 و MacOS موهاوی که روز دوشنبه در دسترس قرار گرفت، ویژگی یادشده حذف شده است. طبق گفته‌ی اپل، این ویژگی «در آپدیت آتی پس از پاییز» برای کاربران منتشر خواهد شد.

ویژگی مکالمه‌ی گروهی در فیس‌تایم امسال در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2018 با هدف آسان‌سازی ارتباطات گروهی معرفی شد. امروزه اپلیکیشن‌هایی نظیر اسنپ‌چت، اینستاگرام نیز در کنار دیگران، از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ با این حال هیچ‌کدام از آنها به‌دلیلِ دشواری‌های فنی، قادر به پشتیبانی از ۳۲ نفر به‌طور همزمان نیستند.

اهالی کوپرتینو هیچ‌گونه توضیحی در مورد دلیلِ حذف این قابلیت ارائه نکرده‌اند؛ نکته‌ی قابل‌توجه این است که اکثر افرادی که نسخه‌های بتا را آزمایش می‌کردند، از عملکرد روان و قابل‌قبولِ این ویژگی رضایت داشتند.

با این وجود، این نخستین باری نیست که Apple دست به چنین کاری می‌زند. پیش‌تر با iOS 11 نیز این شرکت برخی از ویژگی‌های معرفی‌شده نظیر ایرپلی ۲، همگام‌سازی پیام‌ها در آیکلاود و اپل‌پی کش را از نسخه‌ی نهایی حذف کرده بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات