فاکسکان خبر از کاهش سود در سه‌ماهه‌ دوم سال داد

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان، تامین‌کننده‌ی آیفون که انتظار تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت فناوری در چین را داشت، خبر از افت سود در فصل دوم سال داد.
تبلیغات

فاکسکان، تامین‌کننده‌ی آیفون از سود ۱۷.۴۹ میلیارد دلار تایوانی (۵۶۷ میلیون دلار آمریکا) در سه‌ماهه‌ی دوم سال خبر داد. این خبر، نشان از افت درآمد در فصل دوم سال دارد.

رویترز گزارش کرد که این موضوع از انتظار تحلیل‌گران نیز به‌دور بوده است:

این افت در مقایسه با سود دوره‌ی مشابه در سال پیش به‌میزان ۱۷.۹ میلیارد دلار تایوان و پایین‌تر از میانگین برآورد ۲۱.۹۳۶ میلیارد دلار تایوانی از سوی ۹ تحلیل‌گر است که توسط تامسون رویترز آی بی ای اس مورد بررسی قرار گرفت.

از آنجا که اپل یکی از اصلی‌ترین مشتریان Foxconn محسوب می‌شود، بعید به‌نظر می‌رسد که میزان تولید آیفون زیرسوال برود. Apple به‌تازگی خبر از فروش ۴۱.۳ میلیون دستگاه گوشی iPhone در سه‌ماهه‌ی اخیر داده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ در حدود ۴۱ میلیون بیشتر فروخته است.

فاکسکان به‌صورت قراردادی برای چندین کمپانی تجاری، محصول تولید می‌کند و به‌تازگی از انحصار تولید محصولات دیگر شرکت‌ها به‌تنهایی، بیرون آمده؛ البته خرید نام‌های تجاری برای عرضه‌ی آنها به بازار را نیز در پیش گرفته است. فاکسکان اخیرا Belkin را خریداری کرده؛ این خرید، مالکیت نام‌های تجاری Belkin، Linksys و Wemo را برای شرکت تایوانی به ارمغان آورده است. از دیگر اقدامات غول تایوانی می‌توان به فروش یک‌جای کارخانه‌جات هوشمند کلیدبه‌دست به تولیدکنندگان دیگر اشاره کرد.

با این همه، فاکس کان متوجه تصمیم اپل برای همکاری با Wistron و تولید آیفون‌ها در هند شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات