خودروی برقی ترو کازینس، رکورد ۴۰۰ متر جهان را شکست

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی برقی TC-X از تیم ترو کازینس ریسنگ دانمارک توانست رکورد سرعت ۴۰۰ متر کلاس خود را با زمان ۷.۹۸ ثانیه ثبت کند.
تبلیغات

در حال حاضر، رکورد سریع‌ترین خودروی برقی جهان در کلاس دوراسلمر (Doorslammer) به محصولی از تیم ترو کازینس ریسینگ (True Cousins Racing) دانمارک تعلق دارد؛ خودروی الکتریکی TC-X با ثبت زمان ۷.۹۸۲۲ ثانیه و رسیدن به بیشینه سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت، توانست به این عنوان دست یابد. این رکورد سرعت در کتاب رکوردهای انجمن ملی مسابقات درگ خودروهای برقی (NEDRA) نیز ثبت شده است. تیم دانمارکی ترو کازینس از سال ۲۰۰۷ در زمینه ساخت خودروهای برقی فوق سریع فعالیت می‌کند و حالا در ثبت رکورد ۴۰۰ متر پیست، به رکوردشکنی می‌پردازد. سال گذشته نیز این خودروی برقی توانست رکورد ۲۰۰ متر پیست را در زمان ۴.۸۹۶۸ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کند.

TC-X Electric car / خودروی برقی ترو کازینس TC-X

ترو کازینس علاوه بر ساخت خودروی الکتریکی، در زمینه تولید موتورسیکلت برقی برای مسابقات درگ نیز فعالیت می‌کند. در ویدئوی زیر، موتورسیکلت الکتریکی سیلور بولیت (silver Bullitt) از تیم ترو کازینس توانست با ثبت زمان ۷.۹۳۴ ثانیه، مسیر ۴۰۰ متر را طی کند. موتورسیکلت سیلور بولیت توانست در این مسیر به سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته رکورد ۲۰۰ متر این کلاس در سال ۲۰۱۲ توسط موتورسیکلت برقی تیم Lawless Racing rocket با زمان ۶.۹۴ ثانیه شکسته شد و همچنان پابرجا است. 

TC-X Electric motorcycle / موتورسیکلت برقی ترو کازینس سیلور بولیت

همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، تیم ترو کازینس متعلق به دو پسر دایی و پسر عمه است؛ هانس هنریک تامسن، با موتورسیکلت برقی مسابقه می‌دهد، در حالی که گلن ای. نیلسن با خودروی الکتریکی این تیم رانندگی می‌کند. اگرچه خودروی برقی تیم ترو کازینس قابلیت دست‌یابی به رکورد سرعت را دارد، هنوز هم تاکید زیادی برای استفاده از فناوری قدیمی در آن می‌شود.

آن‌طور که گفته می‌شود، خودروی برقی TC-X ترو کازینس ریسینگ دارای شاسی لوله‌ای کروم، بدنه Eagle SS، دو موتور الکتریکی میتسوبیشی  با ولتاژ اسمی ۴۰۸ ولت، کنترلر زیلا (Zilla) به همراه پکیج باتری ساخت ترو کازینس است. موتور برقی TC-X می‌تواند توانی معادل ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و وزن این خودروی الکتریکی نیز ۸۵۰ کیلوگرم برآورد می‌شود. سرعت TC-X در زمان ۱.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در دنیای خودروهای برقی، کم‌نظیر است.

ثبت رکورد سرعت در پیست منتورپ پارک (park Mantorp) سوئد در جریان رویداد درگ خودروهای برقی، نمی‌تواند تنها دستاورد تیم ترو کازینس باشد. آن‌ها در حال بررسی تغییراتی (احتمالا استفاده از لاستیک‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر) برای دستیابی به رکورد ۶.۹۴ ثانیه هستند تا رکورد ۲۰۰ متر را نیز به نام خود ثبت کنند.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات