نگاهی به اجزای درونی گلکسی نوت 9 سامسونگ

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نگاهی به اجزای درونی نوت ۹ نشان می‌دهد که اجزای داخلی این گوشی شبیه به نوت ۸ است؛ اما بزرگترین تفاوت به سیستم خنک‌کننده‌ی جدید نوت ۹ مربوط می‌شود.
تبلیغات

با فاصله‌ی کمی از معرفی پرچم‌دار جدید خانواده‌ی نوت، شاهد انتشار تصاویری از اجزای درونی این گوشی هزار دلاری هستیم. تصاویر اجزای داخلی گلکسی نوت ۹ توسط یک وبلاگ روسی به‌نام Hi Tech Mail Ru منتشر شده است.

اولین موردی که در این تصاویر نظر بینندگان را جلب می‌کند، ابعاد بزرگتر سیستم خنک‌کننده‌ی آبی نوت ۹ در مقایسه با خنک‌کننده‌ی موجود در نوت ۸ است؛ شایان ذکر است که برخلاف نوت ۹، در نوت ۸ از یک خنک‌کننده‌ی «پسیو» (Passive) استفاده شده بود که از هیچ مایعی برای خنک‌سازی استفاده نمی‌کرد. براساس ادعای این وبلاگ، سیستم خنک‌کننده‌ی موجود در نوت ۹ را می‌توان با سیستم‌های خنک‌کننده‌ی به‌کار رفته در نوت‌بوک‌ها مقایسه کرد.

سامسونگ از این سیستم خنک‌کننده‌ی جدید با عنوان سیستم خنک‌کننده‌ی «آبی-کربنی» یاد می‌کند و ادعا می‌کند که درون این خنک‌کننده از آب واقعی استفاده شده است. لوله‌ی به‌کاررفته در این سیستم، مانند دیگر خنک‌کننده‌های موجود در گوشی‌های اندرویدی، از جنس مس است؛ اما این ابعاد سیستم خنک‌کننده است که نظر ما را به خود جلب می‌کند.

گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9

سیستم خنک‌کننده‌ی نوت ۹ در مقایسه با نوت ۸

فرایند باز کردن گوشی مشابه فرایند باز کردن نوت ۸ است. در تمامی بخش‌های گوشی،‌ موارد لازم برای مقاوم‌سازی دستگاه در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات رعایت شده‌اند؛ همین مسئله نیز باعث شده تا نوت ۹ بتواند به استاندارد IP68 دست پیدا کند. علاوه‌بر این، در نگاه اول، آرایش اجزای مختلف گوشی بسیار شبیه به آرایش قطعات مختلف Galaxy Note 8 است.

اما وقتی از نزدیک این قطعات را مورد بررسی قرار دهید، برخی تفاوت‌ها را مشاهده می‌کنید: اول از همه، قلم «اس‌پِن» محکم‌تر از همیشه در جایگاه خود قرار گرفته است. درگاه شارژ نیز به بورد اصلی دستگاه متصل شده است، اما بخشی از آن نیست؛ این مسئله، جداسازی آن را جهت انجام تعمیرات ساده‌تر می‌کند. بلندگوی اصلی هم در مقایسه با نسل پیشین بزرگتر شده است و این مسئله می‌تواند به بهتر شدن کیفیت صدا حین مکالمه کمک کند.

گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9

درگاه شارژ نوت ۹ در مقایسه با نوت ۸

در مجموع، به‌نظر می‌رسد Samsung برای چیدمان اجزای مختلف Galaxy Note 9 دقت و تمرکز بیشتری به خرج داده؛ همچنین، قطعات گوشی محکم‌تر از همیشه در جای خود قرار گرفته‌اند و این نیز یک تغییر مثبت است. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از اجزای درونی نوت ۹ مشاهده کنید. در این تصاویر، برخی از قسمت‌ها با نسل پیشین این گوشی نیز مقایسه شده‌اند.

گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
گلکسی نوت ۹ / Galaxy Note 9
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات