۲۰۰ هزار گوشی احتکار شده به بازار تزریق می‌شود

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رییس کمیته‌ی ارتباطات مجلس در حاشیه‌ی بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی احتکار شده به بازار تزریق می‌شود.
تبلیغات

در حالی که روز گذشته زومیت خبری مبنی بر جلوگیری از تزریق کالا به بازار موبایل منتشر کرده بود، امروز رمضانعلی سبحانی‌فرد، رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس، طی یک نشست خبری در حاشیه‌ی نمایشگاه الکامپ در پاسخ به خبرنگار زومیت اعلام کرد که سازمان تعزیرات حکومتی پس از انتشار لیست واردکنندگانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند و بررسی شرکت‌های واردکننده، ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی را به دلیل تخلف شرکت‌ها ضبط کرده و پس از تعیین تکلیف، این گوشی‌ها را به بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با بازگشت گوشی‌های توقیف شده به بازار، گفت:

۱۰۰ هزار دستگاه گوشی دیگر که رجیستر نشده و شناسایی شده هم‌اکنون ضبط شده و قرار است به‌زودی این گوشی‌ها به بازار وارد شود.

وی اعلام کرد که نحوه‌ی وارد کردن گوشی‌های ضبط‌شده به بازار هم‌اکنون در دست بررسی است تا مشخص شود که به چه شکلی در اختیار مشتری قرار گیرد؛ چرا که این گوشی‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند و اینکه با چه قیمتی و از چه طریقی راهی بازار شوند هنوز تعیین تکلیف نشده؛ زیرا با وجود گوشی‌هایی که هم‌اکنون با دلار آزاد در بازار موجود است، اگر یکباره ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی با نرخ دولتی وارد شود، قطعا باعث هرج‌ومرج و اختلالاتی در بازار می‌شود. بر این اساس لازم است که راهکاری برای ورود این تعداد گوشی اندیشیده شود تا اختلالی در عرضه‌ی آن به‌وجود نیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات