تاکید مجدد وزیر ارتباطات: ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به گوشی‌ های کمتر از ۳۰۰ دلار تعلق می‌گیرد

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش وزیر ارتباطات،  ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به واردات گوشی‌هایی که کمتر از ۳۰۰ دلار قیمت دارند اختصاص می‌یابد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی در یک مصاحبه‌ی رادیویی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به تمامی وزیران و مسئولان ذیربط برای تثبیت قیمت‌ها تاکید کرده‌اند، اعلام کرد که در جهت ثبات بازار از طریق سامانه نیما ارز مورد نیاز برای واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراهی که کمتر از ۳۰۰ دلار قیمت دارند، تامین خواهد شد.

به گفته‌ی وی، گوشی‌های دسته‌بندی گروه دوم هم که بیش از ۳۰۰ دلار قیمت دارند در دسته‌بندی گروه سوم جای می‌گیرند که واردکنندگان با تهیه ارز مورد نیاز می‌توانند نسبت به واردات آن‌ها اقدام کنند. وی عامل دوم در تثبیت بازار گوشی‌های تلفن همراه را تعیین تکلیف نرخ ارز اعلام کرد و افزود:

با ایجاد بازار ثانویه ارز مشکلی در تامین نیاز بازار وجود ندارد که برای تامین نیاز کوتاه‌مدت بازار بیش از ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه توقیف‌شده از واردکنندگان متخلف پس از طی مراحلی با دستور قضایی به بازار عرضه خواهد شد. علاوه‌بر این، بخشی از گوشی‌های تلفن همراه در انتظار ترخیص از گمرک هستند تا روانه بازار شوند و با شرایط کنونی، کمبودی در بازار این محصولات وجود ندارد.

وی همچنین درباره آزادسازی قیمت اینترنت در کشور اعلام کرد که تحقق این مهم به ایجاد شرایط رقابتی‌تر میان اپراتورهای ارتباطی کمک می‌کند که اجرای این طرح به نفع مشترکان نهایی است و با وجود اینکه بازار اینترنت تلفن همراه میان سه اپراتور رقابتی است، نرخ اعمال‌شده در حوزه‌ی موردنظر پایین‌تر از نرخ مصوب است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از اینترنت تلفن ثابت کشور از طریق شرکت مخابرات تامین می‌شود، گفت:

فضای این بخش تاکنون رقابتی نبوده اما با شرایط کنونی به‌جای تعیین نرخ اینترنت ضمن آزادسازی قیمت‌ها، فضای رقابتی میان شرکت‌ها به‌وجود می‌آید. هنوز انحصار شرکت مخابرات در حوزه‌ی اینترنت تلفن ثابت از میان نرفته و این مسئله نگرانی شرکت‌های تامین‌کننده‌ی اینترنت را به دنبال دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات