وسترن دیجیتال کارخانه‌های تولید HDD خود را تعطیل می‌کند

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کاهش تقاضا برای هارددیسک‌های و افزایش بازار SSDها باعث شده است تا وسترن دیجیتال اقدام به بستن مراکز تولید HDD خود بکند.
تبلیغات

وسترن دیجیتال به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد برخی از کارخانه‌‌های تولید هارددیسک خود اعم از خط تولید این شرکت در کوالالامپور را تا پایان سال ۲۰۱۹ تعطیل کند. این مقر وسترن دیجیتال که چندین دهه مشغول به تولید HDD بوده است، به زودی به پایان کار خود می‌رسد و این شرکت نام‌دار حوزه‌ی حافظه‌های ذخیره‌سازی دلیل این موضوع را کاهش تقاضای حافظه‌های هارد دیسک عنوان کرده است. 

وسترن دیجیتال یکی از معدود شرکت‌هایی است که خود تمام بخش‌ها و قطعات مورد نیاز هارددیسک‌ها اعم از HGA و HSA را تولید می‌کند. در حال حاضر بزرگ‌ترین کارخانه‌های وسترن دیجیتال به ترتیب در بنگ‌پا-این تایلند، پتالینگ جایا مالزی و پراچنیبوری تایلند قرار دارند که بدین ترتیب این شرکت به زودی دومین خط تولید بزرگ خود را تعطیل خواهد کرد.

بازار حافظه‌های HDD از ۵۵۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۴ به رقم تقریبی ۴۰۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرده است و این موضوع زنگ خطری برای شرکت‌های فعال در این حوزه است. در همین راستا وسترن دیجیتال و سیگیت به عنوان بازیگران اصلی این عرصه، طی سال‌های گذشته برنامه‌ی گسترده‌ای برای کاهش فعالیت و ظرفیت تولید هارددیسک‌های خود تدوین کرده‌اند. سیگیت در اولین قدم کارخانه‌ی خود در شهر سوژو چین را تعطیل کرد و سپس وسترن دیجیتال اقدام به بستن خط تولید خود در اوداوارا ژاپن کرد. 

آمار فروش جهانی هارددیسک

آمار جهانی میزان فروش هارددیسک توسط سیگت، وسترن دیجیتال و توشیبا

البته با این که حجم تقاضای کاربران خانگی برای حافظه‌های HDD به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، اما شاهد افزایش تقاضای دیتاسنتر‌ها برای حافظه‌های ذخیره‌سازی حجیم بوده‌ایم. به همین دلیل هیچ کدام از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی هارددیسک برنامه‌ای برای کنار گذاشتن تولید این محصولات ندارند. روابط عمومی وسترن دیجیتال در خصوص اتفاقات اخیر حوزه‌ی بازار HDD و تصمیم این شرکت مبنی بر تعطیلی برخی از کارخانه‌های خود گفت:

در پاسخ به کاهش تقاضا و حجم بازار HDD، وسترن دیجیتال قدم‌هایی برای کاهش حجم تولید حافظه‌های دیسک سخت خود در سرتاسر جهان برداشته است. این شرکت در همین راستا تصمیم به بستن کارخانه‌ی خود در پتالینگ جایا کوالالامپور تا پایان سال ۲۰۱۹ گرفته است و تمام این مراحل با همکاری نزدیک کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری و سهام‌داران صورت خواهد گرفت.
وسترن دیجیتال SSD

خط تولیدپتالینگ جایا کوالالامپور در سال ۱۹۷۳ برای تولید نیمه‌هادی‌ها آغاز به کار کرد. اما در سال ۱۹۹۴ وسترن دیجیتال از ظرفیت بالای این کارخانه برای تولید هارددیسک بهره برد. هنوز این شرکت مطرح آمریکایی دنیای حافظه‌ها از سرنوشت سایر کارخانه‌های خود در مالزی صحبتی نکرده است؛ خط تولید‌ها واقع در نزدیکی جوهور و کوچینگ که هر دو به تولید قطعات مورد نیاز در هارددیسک‌های می‌پردازند و هم‌چنین مقر نحقیق و توسعه‌ی این شرکت در نزدیکی کوالالامپور که در سال ۲۰۱۰ با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری افتتاح شد.

به گفته‌ی مدیران وسترن دیجیتال، در کنار تصمیم برای تطیلی کارخانه‌ی این شرکت در مالزی، طی ماه‌های آینده مراکز جدیدی برای تولید حافظه‌های SSD در این کشور راه‌اندازی خواهد شد تا هم‌چنان جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های حافظه‌های ذخیره‌سازی در جهان حفظ کند. روابط عمومی وسترن دیجیتال در این خصوص افزود:

تغییر نگرش بازار به سمت استفاده از حافظه‌های SSD و NAND منجر ب کاهش بازار HDDها شده است و وسترن دیجیتال نیز در همین راستا در نظر دارد مقر جدیدی برای تولید حافظه‌های SSD در پنانگ تاسیس کند. 

لازم به ذکر است که تولید حافظه‌های SSD در حال حاضر ارزان‌تر و راحت‌تر از انواع HDDها است و نیازی به تجهیزات پیشرفته برای مونتاژ کردن آن‌ها نیست. پس از تاسیس کارخانه‌ی جدیدی در مالزی، تعداد کارخانه‌های تولید SSD وسترن دیجیتال به سه عدد خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات