وعده دوباره وزیر ارتباطات برای ثبات بازار موبایل تا هفته آینده

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داده که تا هفته‌ی آینده شرایط بازار تلفن همراه با تثبیت بیشتری مواجه شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص واردات موبایل با تعرفه بالا اعلام کرد:

سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری خود اعلام کرد که در این زمینه تعدادی را بازداشت کرده و روند بازپرسی و تشکیل پرونده در حال انجام است. تاکنون اطلاعاتی که دستگاه قضایی از ما خواسته در اختیار آن‌ها قرار داده شده و این خیلی خوب است که در کوتاه مدت و با جدیت، دستگاه قضا وارد عمل شده است.

وی در خصوص بازگشت‌پذیری تعادل به بازار تلفن همراه، اعلام کرد که طبیعتا موضوع تعادل بازار تلفن همراه به‌شدت به نرخ ارز وابسته است. در این زمینه بر اساس نامه‌ای که آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، شب گذشته ارسال کردند برای گوشی‌های با قیمت زیر ۳۰۰ دلار ارز از گروه دوم از طریق سامانه نیما تامین خواهد شد. همچنین برای گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از ۳۰۰ دلار نیز ارز از گروه سوم تخصیص داده خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه انجام این اقدام مقداری تکلیف بازار را روشن می‌کند، گفت:

در تامین نیازمندی‌های بازار بر اساس پیگیری‌هایی که انجام دادیم با دو موضوع مواجه شدیم. موضوع اول این بود که بخشی از تجهیزات مربوطه در گمرک قرار داشت. قرار شد که روند ترخیص آنها تسهیل و این تجهیزات در بازار عرضه و در اختیار متقاضیان نهایی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه قرار بر این است که درباره بیش از ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه که در حال توقیف هستند، تعیین تکلیف صورت بگیرد و نحوه عرضه آنها به بازار مشخص شود، اعلام کرد که این زمینه دستگاه قضا اعلام آمادگی کرده که از تصمیماتی که در کمیته ثبت تلفن همراه در خصوص نحوه واگذاری و عرضه این گوشی‌ها اتخاذ می‌شود، حمایت کرده و در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد. با این دو اقدام شرایط مناسبی فراهم شده و می‌توان شاهد تثبیت قیمت در بازار تلفن همراه بود.

آذری جهرمی درباره زمان تحقق تثبیت در بازار تلفن همراه، افزود:

جلسه‌ای با حضور معاونین وزارت ارتباطات تشکیل شده تا در هفته آینده شرایط بازار موبایل مقداری با تثبیت بیشتری مواجه شود. ما پیش‌بینی کرده بودیم که طی ۱۰ روز بازار تلفن همراه متعادل می‌شود؛ اما به دلیل طولانی شدن تصمیم‌گیری در بازار ارز این اتفاق اندکی با تاخیر مواجه شد.

اطلاع از قیمت روز انواع گوشی هوشمند

آذری جهرمی در خصوص تبلیغی تلقی کردن بازدید خبرنگاران از طبقه نهم ساختمان ارتباطات زیرساخت، گفت:

زمانی که کسی کار تبلیغاتی انجام می‌دهد، جواب او را با کار تبلیغاتی می‌دهند؛ ادعای اینکه در طبقه نهم یکی از ساختمان‌های وزارت ارتباطات تجهیزاتی با کاربری اعلام شده وجود دارد ادعایی است که مخاطب نهایی تصور می‌کند حتما صحت دارد. آنها به جای اینکه بگویند اقدام وزارت ارتباطات تبلیغاتی بوده، باید پاسخ دهند که چرا آنها پیش از این اقدام چنین ادعایی مطرح کردند. ما همچنان بر ادعای خود مبنی بر اینکه امکاناتی در اختیار آنها قرار ندادیم، هستیم و بنایمان نیز بر این بوده که به مردم بگوییم چیزی برای پنهان کردن از آنها نداریم. تصمیم‌گیری درباره فعالیت دو نسخه از تلگرام تا زمان گذار، در مرکز ملی فضای مجازی اتخاذ شده و اینکه دو سه دستگاه برخلاف قانون درباره این تصمیم‌گیری صحبت کنند و به دولت تهمت بزنند همچنان مورد سوال است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات