وان پلاس 6 امتیاز 96 را از DxOMark گرفت

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت مدت‌ها از عرضه‌ی وان‌پلاس 6 در بازار، وب‌سایت بررسی دوربین DxOMark نتایج بررسی دوربین این گوشی هوشمند را منتشر کرد.
تبلیغات

از زمان عرضه‌ی اولین گوشی وان‌پلاس تا به امروز، هیچ‌گاه دوربین جزو نقاط قوت آن نبوده و همواره این گوشی معروف به غول‌کش توان رقابت با پرچمداران مطرح بازار را از نظر دوربین نداشته است. آخرین محصول چینی‌ها، یعنی وان‌پلاس ۶ همانند نسل قبل خود به دوربین دوگانه با لنزهای یکسان با دیافراگم f/1.7 مجهز شده است و خبری از لنز تله‌فوتو در آن نیست. دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دوربین وان‌پلاس ۶ با کمک لنزهایی با فاصله‌ی کانونی ۲۷ میلی‌متری وظیفه‌ی ثبت تصاویر در وان‌پلاس را برعهده دارند.

سنسور ماژول اصلی دوربین در وان‌پلاس ۶ از نوع IMX519 سونی است و ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سنسور استفاده شده در وان‌پلاس ۵ تی دارد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۵ تی برای اولین بار به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده و این لرزش‌گیر ثبت تصاویر در محیط‌های تاریک را ارتقاء بخشیده است. دوربین گوشی بالارده‌ی چینی‌ها اکنون توانایی ثبت ویدئو‌های صحنه آهسته‌ی اچ‌دی با نرخ ۴۸۰ فریم‌برثانیه دارد. رزولوشن سنسور دوربین جلوی وان‌پلاس ۶ نسبت به نسخه‌ی سال گذشته تغییر نکرده و وان‌پلاس از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX376 در آن بهره گرفته است.

oneplus 6 dxomark
مقاله‌های مرتبط:

حال وان‌پلاس ۶ توسط وب‌سایت معتبر DxOMark مورد بررسی قرار گرفته و امتیازهای ۱۰۰ در بخش عکاسی و ۸۷ در بخش فیلم‌برداری را کسب کرده است؛ با وجود اینکه امتیاز ۹۶ این گوشی اندکی نسبت به پرچمدارانی مانند گلکسی اس ۹، آیفون ۱۰ و پیکسل ۲ کمتر است؛ اما یک پیشرفت نسبت بزرگ نسبت به نسل قبل به شمار می‌رود. دوربین وان‌پلاس ۶ عملکرد خوبی از خود در بخش‌های فوکوس خودکار، اکسپوژر و ثبت رنگ‌ها نشان داده است؛ با این حال نقص‌هایی در بخش زوم، اعمال افکت بوکه و سطح نویز در آن دیده می‌شود. DxOMark عملکرد وان‌پلاس ۶ در بخش ویدئو را نیز مناسب و فراتر از بازه‌ی قیمتی آن می‌داند.

عکس‌های گرفته شده در شرایط نوری مناسب از دامنه‌ی دینامیکی مناسبی برخوردار هستند؛ با این حال در برخی از تصاویر با کنتراست بالا، شاهد افت جزئیات در سایه‌ها و هایلایت‌ها هستیم. وایت‌بالانس دوربین وان‌پلاس ۶ در حالت کلی مناسب ارزیابی شده و از فوکوس خودکار دقیق و شارپ بودن تصاویر نیز به عنوان نکات مثبت یاد شده است. در شرایط نوری ضعیف و فضای داخلی وان‌پلاس ۶ عملکرد خوبی دارد و تا حدودی نقص وان‌پلاس ۵ تی در این زمینه را برطرف کرده است؛ البته تصاویر در نور بسیار کم، مقداری از نظر اکسپوژر ضعیف هستند. خوشبختانه دقت رنگ‌ها و وایت‌بالانس نیز در محیط‌های داخلی مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات