گوشی‌ های مسافری به دستور وزیر ارتباطات مجددا وصل می‌شوند

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور وصل مجدد آن دسته از گوشی‌های مسافری را داد که در راستای اجرای طرح رجیستری با قطعی مواجه شدند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور وصل گوشی‌های مسافری را صادر کرد، ظاهرا این اقدام وزیر در جهت تنظیم بازار و جلوگیری از متضرر شدن اصناف و کمبود گوشی در بازار صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک تدابیری اندیشیده خواهد شد تا از بروز تخلف در ثبت کالای مسافری جلوگیری شود.

روز گذشته گمرک از آغاز فرآیند شناسایی و قطع گوشی‌های مسافری فاقد شرایط خبر داد. گمرک اعلام کرد که صرفا مسافرانی که در مهلت ۳۰ روزه‌ی بعد از ورود به کشور اقدام به ورود اطلاعات صحیح گوشی تلفن همراه خود کرده‌اند، توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت فعال خواهند شد و در صورت رعایت نکردن بند فوق با وجود ورود اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه، علاوه‌بر آنکه مبلغ پرداختی مسترد نمی‌شود، تجهیزات، فعال‌سازی نخواهد شد. همچنین طبق بخشنامه‌ی گمرک جمهوری اسلامی ایران، مورخ ۹۶/۰۸/۲۳، شخص مسافر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیرتجاری، تنها مجاز به اظهار اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه در سامانه‌ی مسافری است.

بر اساس اعلام گمرک، در روزهای اخیر گوشی‌های مسافری که واجد شرایط ابلاغ‌شده توسط گمرک کشور نبوده‌اند، توسط سامانه‌ی همتا شناسایی شده و تعدادی از آن‌ها قطع شده است، ضمن اینکه روند قطع شدن این دستگاه‌ها به‌صورت تدریجی ادامه دارد. فرآیند شناسایی تخلفات صورت‌گرفته در ثبت گوشی‌های مسافری در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات