سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری بی ام و برای تولید باتری در چین

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و برای تامین باتری محصولات برقی خود در آینده نزدیک، قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار با یک تامین‌کننده باتری چینی امضا کرد.
تبلیغات

بی‌ام‌و در راستای سرمایه‌گذاری برای تولید خودروی برقی، قراردادی برای خرید باتری به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار با شرکت فناوری امپرکس (CATL) چین به امضا رساند. مارکوس دوژمن مدیر خرید بی‌ام‌و در جریان اعلام راه‌اندازی سایت تولید باتری خودروی الکتریکی CATL در آلمان گفت، که این خودروساز در سال‌های آینده ۴.۷ میلیارد دلار برای تامین نیاز وسایل نقلیه برقی خود اختصاص خواهد داد.

BMW battery / بی‌ام‌و باتری خودروی برقی

این قرارداد علاوه بر نمایش حضور فعال و سرمایه‌گذاری بی‌ام‌و در عرصه تحقیقات باتری، تمایل این شرکت را به کسب مولفه‌های کلیدی در ساخت خودروهای برقی آینده نشان می‌دهد. همچنین امضای این قرارداد، توانایی چین را در تولید پیل (سلول) باتری خودروی الکتریکی در سطح جهانی و با قیمت مناسب به نمایش می‌گذارد.

BMW battery / بی‌ام‌و باتری خودروی برقی

کارخانه CATL آلمان در منطقه تورینگیا واقع خواهد شد و مرحله اول این پروژه با حدود ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز به کار خواهد کرد. تقریبا ۱.۷۵ میلیارد دلار، ارزش باتری‌های سفارش داده شده توسط بی‌ام‌و است که در این سایت تولید خواهد شد.

رابین زنگ، رئیس CATL در این زمینه گفت :

ایده ما، ساختن کارخانه‌های بیش‌تر است. ما می‌خواهیم نیاز تمامی تولیدکنندگان خودرو را در اروپا تامین کنیم. اگر پروژه تورینگیا موفق باشد، در آینده می‌توانیم مکان‌های دیگری نیز در نظر بگیریم.
BMW battery / بی‌ام‌و باتری خودروی برقی

در حال حاضر بی‌ام‌و باتری خودروهای برقی خود را از طریق دو منبع مختلف تامین می‌کند، اما این خودروساز در حال بررسی مشارکت با شرکت سوم است و بحث در مورد هشت تولیدکننده باتری دیگر نیز ادامه دارد. خودروساز آلمانی تأیید کرد که این شرکت در کارخانه CATL در آلمان سرمایه‌گذاری کرده است، هر چند که هر دو شرکت میزان سهم مشارکت خود را افشا نکردند.

 بی‌ام‌و امیدوار است که خودروهای آینده تولیدی این شرکت با تجهیز به پکیج باتری نسل آینده و استفاده از این پلاگین‌ها قادر خواهد بود با تنها یک‌بار شارژ محدوده رانندگی تا ۷۰۰ کیلومتر و تنها تا ۱۰۰ کیلومتر در خودروهای پلاگین هیبریدی طی کنند. در همین راستا بی‌ام‌و مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۱۹، مرکز تخصصی سلول باتری را با ۲۰۰ کارمند در مونیخ راه‌اندازی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات