نسل جدید یوگا بوک لنوو با دو نمایشگر رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل دوم لپ‌تاپ یوگا بوک لنوو به‌جای صفحه کلید سنتی، مجهز به صفحه نمایش دوم شده است.
تبلیغات

ممکن است ایسوس اولین شرکتی باشد که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ مدل مفهومی لپ‌تاپ مجهز به دو نمایشگر خود را معرفی کرد؛ اما نباید فراموش کرد که شرکت‌های دیگری هم قبل از ایسوس اقدام به معرفی چنین دستگاه‌هایی کرده‌اند. به‌‍عنوان نمونه می‌توان به دستگاه Axon M ساخت ZTE اشاره کرد.

لنوو قصد ندارد که گوی رقابت را به‌سادگی به دست ایسوس بسپارد و به همین دلیل در مراسم نطق اصلی اینتل از نسل دوم لپ‌تاپ یوگا بوک پرده‌برداری کرد. اگر به خاطر داشه باشید، یوگا بوک اصلی لنوو یک دستگاه قابل تبدیل ۱۰ اینچی است که از یک نمایشگر به‌جای کیبورد مکانیکی استفاده می‌کرد. لنوو این نوع کیبورد را Halo Keyboard می‌نامد که در آن از یک سطح حساس به لمس، بازخورد لمسی نوری و خطوط مشخص‌کننده‌ی محدوده‌ی کلیدهای کیبورد به‌جای کلید‌های واقعی استفاده شده است.

رهایی از کیبورد سنتی، امکان کاهش ضخامت قابل توجه لپ‌تاپ را به لنوو می‌دهد؛ به‌طوری که نتیجه‌ی کار می‌تواند از دیگر دستگاه‌های تبدیل‌شونده باریک‌تر باشد. با وجود چنین قابلیت جذابی، کاربر می‌تواند حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر اصلی با استفاده از سطح نوشتاری یکپارچه‌ی یوگا بوک، اقدام به دیجیتال کردن دست‌خط خود کند.

یوگا بوک 2 لنوو

اولین نسل از یوگا بوک لنوو چیزی بیش‌تر از یک فناوری نوظهور نبود و نتوانست به‌خوبی ظاهر شود. اکنون لنوو در نسل دوم یوگا بوک قصد دارد با اعمال تغییراتی جذاب‌تر، گذشته را جبران کند. در نسل دوم یوگا بوک به‌جای یک سطح حساس به لمس و یک نمایشگر، از پنل‌های نمایشگر دوگانه استفاده شده است. این تغییر به‌ظاهر کوچک، تجربه‌ی رنگ بهبودیافته و کیبورد مجهز به هوش مصنوعی را برای کاربران فراهم کرده است. کاربرد هوش مصنوعی در کیبورد به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما گمان بر این است که کاربرد آن در پیش‌بینی کلمات در حال تایپ باشد. لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی جدید لنوو مجهز به پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند اینتل خواهد بود.

موارد یادشده تمام اطلاعاتی بود که شرکت لنوو تا به این لحظه با عموم کاربران به اشتراک گذاشته است؛ اما طبق وعده‌های لنوو، جزئیات بیش‌تر یوگا بوک جدید در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. جالب است بدانید که شرکت‌هایی همچون ایسوس و لنوو در حال سرمایه‌گذاری روی دستگاه‌های مجهز به دو صفحه نمایش هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات