استفاده از فوریت برای افزایش فروش

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
القای حس فوریت در مخاطب او را برای خرید کالا وسوسه می‌کند و باعث می‌شود سریع‌تر تصمیم بگیرد.
تبلیغات

رؤیای هر مدیر وب‌سایت افزایش سرعت فرآیند تولید و دسترسی به محتوا است. برای مثال هر مدیر وب‌سایت ممکن است با پیشنهاد اشتراک خبرنامه یا دعوت به خرید آنلاین برای افزایش مشارکت مخاطب تلاش کند.

به‌ندرت اتفاق می‌افتد بازدیدکننده‌ای در بازدید از یک وب‌سایت به‌سرعت کالای موردنظر خود را انتخاب کند و آن را بخرد؛ اما مدیر وب‌سایت می‌تواند سرعت این فرآیند را با فوری ساختن پیشنهاد بالا ببرد. برای این کار چند روش توصیه می‌شود:

۱. فروش با زمان محدود

اگر افرادی وارد وب‌سایت شما بشوند و پیشنهاد خوبی ببینند که فقط برای زمان محدودی در دسترس آن‌ها قرار دارد، تحت‌ فشار قرار می‌گیرند و برای انتخاب سریع‌تر کالا یا پیشنهاد وسوسه می‌شوند.

برای مثال سایت‌های فروش آنلاین و تبلیغات مناسبتی آن‌ها را در نظر بگیرید. مثلا در وبسایت‌های فروش گل اگر قبل از روز مادر قصد خرید گل برای مادر خود داشته باشید، می‌توانید از تخفیف ۲۵ درصدی این سایت استفاده کنید. این مهلت مشتری را وادار می‌کند که به‌سرعت در مورد ارزش معامله تصمیم بگیرد و عمل کند.

تخفیف

در نظر گرفتن تاریخ انقضا برای بعضی معامله‌ها باعث می‌شود مردم سریع‌تر در مورد آن معامله تصمیم‌‌گیری کنند تا این‌که بخواهند پس از یک ماه دوباره مراجعه کنند و آن کالا را بخرند.

۲. استفاده از تایمر شمارش معکوس

یک روش دیگر برای تشویق مردم، اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس به وب‌سایت است. این تایمر به مردم یادآوری می‌کند زمان در حال گذر است و شانس آن‌ها برای رسیدن به معامله یا امضای آن به‌زودی به پایان می‌رسد.

تایمر

بر اساس بررسی ConversionXL، ساخت یک تایمر شمارش معکوس بیشتر از اعلام تاریخ انقضا برای یک قرارداد خاص نتیجه‌بخش است.

برای مثال MonsterInsights با یک تایمر شمارش معکوس به مشتری‌های بالقوه‌ی خود نشان می‌دهد که می‌توانند با استفاده از کد کوپن در چارچوب زمانی تایمر به یک معامله‌ی خیلی خوب برسند. سعی کنید مشابه این کار را انجام دهید و از یک تایمر چشمگیر برای ایجاد حس فوریت در بازدیدکنندگان استفاده کنید تا به ارزش معامله‌ی خود بیفزایید.

۳. میزان تقاضا و محبوبیت محصول خود را نشان دهید

مردم به دنبال کالایی هستند که دیگران هم به آن علاقه‌مند باشند. برای مثال Airbnb پرطرفدارترین نقاط اقامت را به مسافرین بالقوه نمایش می‌دهد. برای نمونه می‌توان به یک‌ خانه‌ی پاریسی اشاره کرد که بلافاصله در روز شروع تبلیغات در دسترس قرار گرفت.

تبلیغات پرطرفدار

Airbnb نظر کاربرهای دیگر را در مورد اجاره‌ی خانه با بازدیدکنندگان سایت به اشتراک می‌گذارد؛ در نتیجه ممکن است بازدیدکنندگان وسوسه شوند و بلافاصله خانه را رزرو کنند. معمولا هرچه کالایی محبوب‌تر باشد، ارزش آن هم بالاتر می‌رود. حس فوریت در بیننده به این شیوه بالا می‌رود و سعی می‌کند به‌سرعت کالا یا معامله را به سود خود تصاحب کند.

۴. استفاده از فناوری قصد خروج 

فناوری قصد خروج (Exit intent) یک روش خوب برای القای حس ضرورت یا فوریت در افراد است؛ به‌ویژه در شرایطی که بخواهید خبرنامه‌ی خود را به اشتراک بگذارید. در این روش ساخت یک فهرست ایمیل به مهم‌ترین اولویت شما تبدیل خواهد شد.

به‌عنوان یک مثال از وب‌سایتی که از فناوری قصد خروج استفاده می‌کند، می‌توان به وب‌سایت Gimme Some Oven اشاره کرد.

قصد خروج

زمانی که بازدیدکننده قصد خروج از وب‌سایت داشته باشد، یک پاپ‌آپ او را در لحظه‌ی آخر خروج تشویق می‌کند تا اشتراک دستورهای غذایی جدید (و رایگان!) را در اینباکس ایمیل خود دریافت کند. اگر این انگیزه برای شخص مهم باشد، ممکن است به‌راحتی اطلاعات تماس خود را در اختیار وب‌سایت بگذارد.

۵. استفاده از مترادف کلمه‌ی فوری

نوع کلمات موجود در تیتر و دکمه‌های فراخوان می‌توانند تأثیر زیادی بر تمایل شخص به خرید فوری داشته باشند. کلماتی مثل حالا، عجله کن و فورا حس ضرورت را به افراد القا می‌کنند؛ به‌طوری‌که فکر می‌کنند باید بلافاصله اقدام کنند.

زمان بندی

برای مثال CoSchedule در صفحه‌ی خانگی خود چند دکمه‌ی فراخوان دارد که مردم را دعوت به تست آزمایشی رایگان ۱۴ روزه می‌کند. یکی از مهم‌ترین متن‌ها، متن نزدیک به دکمه‌ی فراخوان است؛ زیرا بعضی افراد شاید کل صفحه پرداخت را مرور نکنند و باز هم برای شرکت در مشارکت یا پیشنهاد تشویق نشوند. CoSchedule با عبارت Try it Free Now به مردم یادآوری می‌کند این نمونه آزمایشی و رایگان است و آن‌ها را تشویق به مشارکت فوری می‌کند. این دکمه‌ها در لحظات آخر نظر افراد را به خود جلب می‌کنند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات