ال جی سه نام‌ تجاری جدید True μLED ،QμLED و MμLED را ثبت کرد

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال جی، غول کره‌ای دنیای فناوری، سه نام تجاری جدید True μLED ،QμLED و MμLED را در اداره‌ی ثبت مالکیت بین‌المللی اتحادیه‌ی اروپا ثبت کرد.
تبلیغات

ال‌جی سه نام تجاری جدید مربوط به فناوری نمایشگر microLED را در اداره‌ی ثبت مالکیت بین‌المللی اتحادیه‌ی اروپا به ثبت رساند. احتمالاً ال‌جی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ (IFA 2018) برلین، اولین تلویزیون هوشمند مجهز به نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی خود را نیز معرفی کند.

شاید مطرح کردن نام تجاری میکرو LED از سوی ال‌جی تنها تلاش این شرکت برای رقابت با سامسونگ در عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمند به بازار باشد؛ زیرا در دی ماه سال گذشته، سامسونگ نشان تجاری MicroQLED را در کره ثبت کرد. طبق گزارشی که در ماه فوریه توسط Business Korea منتشر شد، ال‌جی قصد دارد تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی، تلویزیون‌ میکرو LED با نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به تلویزیون‌ The Wall سامسونگ رونمایی کند. دی ماه سال گذشته سامسونگ از تلویزیون ۱۴۶ اینچی و ماژولار میکرو ال‌ای‌دی رونمایی کرد، این تلویزیون هوشمند، The Wall نام دارد.

The Wall

نام تجاری MicroLED به نام‌های mLED یا μLED هم شناخته می‌شود. حرف «μ» به معنی «میکرو»،‌ دوازدهمین حرف الفبای یونانی است. هفته‌‌ی گذشته، FlatpanelsHD متوجه شد که ال‌جی سه نام تجاری جدید «True μLED» ،«QμLED» و «MμLED» را نیز در اداره‌ی ثبت مالکیت بین‌المللی اتحادیه‌ی اروپا (EUIPO) به ثبت رسانده است. نامه‌ی درخواست محرمانه، توسط اداره‌ی ثبت نام تجاری در دست بررسی است. ال‌جی، نام‌های تجاری جدید خود را در دسته‌بندی‌هایی همچون «نمایشگر LED برای تلویزیون» و «گیرنده‌های تلویزیون» طبقه بندی کرده است؛ ولی کماکان دسته‌بندی‌های غیر مرتبط دیگری هم در طبقه‌بندی انجام شده از سوی ال‌جی دیده می‌شود. ال‌جی قبل از ثبت سه نام تجاری جدید، نام‌های تجاری دیگری از جمله XμLED ،SμLED و XLμLED را نیز ثبت کرده بود.

با وجود ثبت سه نام تجاری جدید، ال‌جی کماکان به تولید تلویزیو‌ن‌های مجهز به نمایشگر اولد خود متعهد باقی خواهد ماند و خبرها حاکی از سلطه‌ی ال‌جی در بازار تلویزیون‌های اولد می‌دهد؛ البته فناوری نمایشگر microLED می‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای نمایشگرهای قبلی و در اصل حرکتی بسیار امیدوار کننده در بازار تلویزیو‌ن‌های هوشمند محسوب شود. فناوری مربوط به نمایشگر میکرو LED مانند فناوری نمایشگر اولد مبتنی بر ساطع کردن نور از هر پیکسل به صورت مجزا طراحی شده است؛ ولی برخلاف نمایشگرهای اولد مبتنی بر دیودهایی که نور ارگانیک از خود ساطع می‌کنند، ساخته نشده است. یکی از چالش‌های مربوط به ساخت نمایشگرهای microLED این است که پیکسل‌ها به اندازه‌ی کافی کوچک ساخته شوند تا برای قرار گرفتن در نمایشگر تلویزیونی با ابعاد معمولی مناسب باشند.

سامسونگ رقیب اصلی ال‌جی در بازار تلویزیون‌، قصد دارد تا تلویزیون ۱۴۶ اینچی میکرو LED خود، موسوم به The Wall را در ماه آگوست به بازار عرضه کند. شرکت سونی نیز در حال توسعه‌ی نمایشگرهای مبتنی بر فناوری مشابهی است؛ البته در نمایشگاه CES 2012، سونی از «نمایشگر کریستال LED» پرده‌برداری کرد. نمونه‌ی اولیه‌ای از نمایشگر ۵۵ اینچی سونی در آن سال با فناوری موسوم به Crystal LED معرفی شد؛ ولی هیچ‌وقت به بازار عرضه نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات