همراه اول خط تلفن قربانیان بسته دروغی ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان را قطع نمی‌کند؛ ارسال کد لغو

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی انتشار پیام ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان و منظور شدن هزینه‌ی ۲۰۰ هزار تومانی در صورتحساب مشترکان، کد لغو برای این افراد ارسال خواهد شد و خط تلفن آن‌ها قطع نمی‌شود.
تبلیغات

همزمان با عید فطر، پیامی منتشر شد مبنی بر اینکه همراه اول کد دستوری *۱۰۰*۲*۶*۵*۱# را برای اختصاص ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای کاربران در نظر گرفته است. بر این اساس، کاربرانی که این کد را وارد کرده بودند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از ۲۰۰ هزار تومان شدند که این مبلغ در صورتحساب آن‌ها لحاظ شده است. اعتراضات زیادی در این زمینه صورت گرفت که در پی آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد انتشار پیام دروغ اختصاص اینترنت رایگان به مشترکان پیگیری و رسیدگی شود.

وی همچنین دستور داد ضمن شناسایی ارسال‌کننده‌ی این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی شناسایی و راهکار فوری برای حل این موضوع ارائه شود. آذری جهرمی فرایند فعال‌سازی این گونه سرویس‌ها را در اپراتورهای تلفن همراه دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد. بر این اساس همراه اول موظف شد ضمن جبران ضرر مشترکانی که در بازه‌ی انتشار شایعه، بسته ۲۰۰ هزار تومانی را فعال کرده‌اند، کد لغو ارسال شود و فعلا خطوط آن‌ها قطع یا یک‌طرفه نشود.

در همین راستا مدیرکل ارتباطات همراه اول اعلام کرد:

مقرر شد خرید تمامی کسانی که با شماره‌گیری کد مذکور به‌صورت یکباره این بسته را انتخاب کرده‌اند، لغو شود و مصرف دیتای آنان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید بازگردد.

به گفته‌ وی، اطلاع‌رسانی تکمیلی به این مشترکان از طریق ارسال پیامک صورت خواهد گرفت. همچنین برای ارتقاء آگاهی تمامی مشترکان، پیامک‌هایی با مضامین اطلاع‌رسانی درباره نحوه مصرف و خرید بسته‌ها و سایر اطلاعات ضروری طراحی و ارسال خواهد شد.

وی از مشترکان خواست کرد به شایعات فضای مجازی در موارد مشابه بی‌توجه باشند و اطلاعات مربوط به اپراتورها را صرفا از درگاه‌های رسمی اپراتور دریافت کنند.

بر اساس گزارش جهرمی، ۴۵۰ هزار نفر از کد دستوری مذکور استفاده کرده‌اند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر دارای سیم‌کارت اعتباری و ۵۰ هزار نفر مابقی دارای سیم‌کارت دائمی هستند؛ بسیاری از درخواست‌ها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و در نهایت ۲۰ هزار درخواست موفق ثبت شده است که برای همه این ۲۰ هزار نفر، پیامک ارسال می‌شود که درصورت عدم تمایل، سرویس آن‌ها لغو و وجوه پرداختی به آن‌ها مسترد شود.

آذری جهرمی همچنین اعلام کرد که فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تأیید از طریق کدهای دستوری امکان‌پذیر نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات